پاییز و زمستان این غذا ها را بخورید

به گزارش بانیما، یک متخصص طب سنتی گفت:، چون در پاییز و زمستان بدن سرد می گردد باید غذا های گرم بخوریم؛ در نتیجه ارده شیره را در این فصل ها زیاد مصرف کنیم.

پاییز و زمستان این غذا ها را بخورید

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی گفت: در زندگی رضایت نسبی داریم، اما رضایت ما کافی نیست. هرچقدر هم کوشش کنیم بیشتر تسلیم می شویم تا راضی. همین که روزمرگی خوب و پسندیده داریم باید خدا را شاکر باشیم. فراز و نشیب هایی داریم که شاید مصلحت ما باشد، ولی در آن لحظه دچار چرا ها می شویم؛ چون ظرفیت ما کم است و در لحظه ای که اتفاق ناخوشایندی برایمان می افتد متوجه مشیت الهی نمی شویم.

وی توضیح داد: اهل بیت (ع) در زندگیشان رضایت کامل داشتند و ما در آن مقام نیستیم که بتوانیم به آن سطح از رضایت برسیم فقط می توانیم رضایت نسبی داشته باشیم و باید تمرین کنیم تا با الگوگیری از اهل بیت (ع) آن را افزایش دهیم.

متخصص طب سنتی با اشاره به افسردگی هایی که در فصل پاییز برای بعضی از افراد پیش می آید بیان نمود: ابتدا باید ببینیم افسردگی بیماری است یا نه. بعضی دچار افسردگی فصلی می شوند و بعضی نیز در پاییز این اتفاق برایشان می افتد و برای خیلی ها ناامید نماینده است.

ابوالفضلی اضافه نمود: احساس پوچی و عدم اعتماد به نفس بر فرد حاکم می گردد، بعضی با خواب سعی می نمایند خودشان را آرام نمایند و ارتباط با دیگران را قطع می نمایند و خودشان و دیگران را اذیت می نمایند.

وی اضافه نمود: این افسردگی به طبع افراد بستگی ندارد و ممکن است موروثی یا اکتسابی باشد. بعضی از متخصصان معتقدند حضور یک هورمون طی یک سال در بدن که خودش را در فصل پاییز نشان می دهد، باعث این موضوع می گردد و بعضی می گویند به علت کاهش نور خورشید ترشح هورمون سروتونین کاهش می یابد و این افسردگی را برای فرد ایجاد می نماید.

متخصص طب سنتی ادامه داد: نباید این طور نگاه کنیم که افسردگی یک بیماری است. اگر به افسردگی نگاه بیمارگونه گردد این موضوع پیشروی می نماید و می تواند حتی به ام اس منجر گردد. افسردگی بیماری نیست بلکه ضعف است که باید به جای درمان به برطرف آن یاری گردد. در این فصل خانم ها بیشتر از آقایان دچار این مشکل می شوند که از علائم آن، خستگی، خواب آلودگی، بی حوصلگی و حتی ضعف دست و پا رخ می دهد.

ابوالفضلی گفت: اگر در این فصل خانم ها دچار چنین احساسی شدند کار هایی مثل تغییر دکوراسیون خانه، خیلی تاثیرگذار و مهم است که حالشان را عوض می نماید. به خودشان تلقین نمایند که امروز آدم دیروز نیستند و هر روز همه چیز تغییر نموده است؛ البته این موضوع نیازمند تمرین است و یک روزه به دست نمی آید.

وی متذکر شد: به علاوه تامین احساس هایی که حالشان را خوب می نماید در این اختلال تاثیر دارد؛ مثلا اگر خرید کردن به فرد انرژی می دهد این کار را در فصل پاییز انجام دهد. اموری که حالش را خوب می نماید و انرژی می گیرد را در فصل پاییز بیشتر کند و زنی که انرژی داشته باشد به دیگر افراد خانه نیز انرژی می دهد. وقت در این فصل زیاد است و فرصت هست تا فرد معنویت را زیاد کند و از ارتباط با خدا انرژی بگیرد.

ابوالفضلی درباره رژیم غذایی در فصل پاییز، مطرح کرد:، چون در پاییز و زمستان بدن سرد می گردد باید غذا های گرم بخوریم، ماست را از برنامه غذایی حذف کنیم و صبح ها یک لیوان شیر گرم با عسل و زردچوبه بخوریم و ارده شیره را در این فصل ها زیاد بخوریم.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17916

به "پاییز و زمستان این غذا ها را بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاییز و زمستان این غذا ها را بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید