وعده لاوروف به آمریکا: به تحریم های جدید قطعاً پاسخ خواهیم داد

به گزارش بانیما، وزیر امور خارجه روسیه در انتها مذاکرات با همتای قطری خود، با اشاره به ادامه سیاست خصمانه و خط مشی رقابت ناعادلانه آمریکا، تأکید کرد: مسکو مطمئناً به تحریم های جدید آمریکا پاسخ خواهد داد.

وعده لاوروف به آمریکا: به تحریم های جدید قطعاً پاسخ خواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، امروز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در انتها مذاکراتش با همتای قطری خود در مسکو، تأکید کرد که قطعاً به تحریم های جدید وزارت بازرگانی ایالات متحده علیه شرکت های پاسخ داده خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف گفت: ایالات متحده مدتهاست که سیاست خصمانه ای را در قبال کشور ما در پیش گرفته است. ولی مطمئناً پاسخ آن را دریافت خواهد نمود. وزارت امور خارجه روسیه پس از اعمال تحریم های جدید، در حال نتیجه گیری در مورد طیف وسیعی از گفت وگوهای روسیه و آمریکا است و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ خواهد شد.

به گفته وی، محدودیت های اعمال شده علیه روسیه و چین خط مشی راهبردی ایالات متحده در رقابت غیرعادلانه و نقض فاحش قوانین سازمان تجارت دنیای را تأیید می نماید. ضمن اینکه، اقدامات صورت گرفته توسط واشنگتن همچنین به منافع شرکت های آمریکایی نیز آسیب می رساند.

لاوروف اضافه نمود: تماس های اخیر که در چارچوب شورای تجارت آمریکا و روسیه صورت گرفته است نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق بازرگانان این کشور از این شرایط ناراضی هستند و واقعاً علاقه مند به متوقف شدن این فرایند هستند و ما نیز خواهان بازگشت روابط مالی عادی و سودمند متقابل بوده و برای همکاری در این زمینه همچنان آماده تبادل نظر هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خارجی روسیه نتیجه گرفت که واشنگتن، به عنوان یک شریک تجاری، غیرقابل اعتماد بودن خود را ثابت نموده است و مسکو این مسئله را در سطح وسیع تری نیز در نظر خواهد گرفت.

روز دوشنبه وزارت بازرگانی آمریکا فهرستی گسترده از شرکت ها و سازمان ها روسی و چینی که تحت ممنوعیت خرید بعضی از انواع کالاها و فناوری های آمریکایی تحت کنترل صادراتی قرار گرفته اند، را منتشر کرد. سهم روسیه در این فهرست تحریمی، شامل 41 ساختار و سهم چین - 58 شرکت است. این فهرست شامل ساختارهایی است که به عقیده مقامات واشنگتن، با نیروهای مسلح دو کشور همکاری دارند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13570

به "وعده لاوروف به آمریکا: به تحریم های جدید قطعاً پاسخ خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده لاوروف به آمریکا: به تحریم های جدید قطعاً پاسخ خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید