وزیر خارجه آلمان: چین ابرقدرت آینده است

به گزارش بانیما، وزیر خارجه آلمان با ابراز نگرانی از اوضاع کنونی در آمریکا و تاثیر آن بر تنش های بین المللی روابط کشورش با آمریکا را پیچیده و چین را ابرقدرت آینده و بزرگترین شریک تجاری آلمان خواند.

وزیر خارجه آلمان: چین ابرقدرت آینده است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در تبادل نظر با روزنامه بیلد گفت: اگر آمریکا بخواهد طرح خروج صد ها نیرویش از آلمان را اجرایی کند برلین این مساله را بطور جدی مورد نظر قرار خواهد داد.

وی تاکید نمود: آلمان به همکاری با نیرو های آمریکایی که طی دهه ها رشد جدی داشته ارج می نهد. این به نفع هر دو کشور است. آلمان و آمریکا در ائتلاف ترنس آتلانتیک شرکای نزدیک محسوب می شوند. اما این روابط پیچیده است.

ماس همچنین نسبت به قطبی شدن بیشتر آمریکا و رشد سیاست های پوپولیستی در جریان کمپین ریاست جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت: همزیستی در داخل این کشور نه تنها دشوارتر شده بلکه آتش درگیری ها در سطح بین المللی را شعله ورتر می نماید و این آخرین چیزی است که ما باید شاهدش باشیم.

وزیر خارجه آلمان در باره موضع تند ترامپ در قبال اعتراضات ضدنژادپرستی و مرگ جورج فلوید توسط پلیس آمریکا گفت: به نظر من تهدید خشونت های بیشتر در این شرایط پرتنش بسیار خطرناک است.

ماس واکنش های جورج بوش، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات به اعتراضات اخیر را ستود و گفت: این واکنش ها به من این امید را دادند که صدا های مسئولیت پذیری در هر دو حزب وجود دارد. واقعا امیدوارم عقل و درایت حاکم گردد.

وی همچنین درباره روابط با چین گفت: فرایند امور هر چه که باشد، نباید رایزنی با پکن را به مسائل مالی و تجاری محدود کنیم، ما به استراتژی مشترک اروپایی احتیاج داریم تا از ارزش های آزاد ما دفاع کند.

وزیر خارجه آلمان در مورد متهم کردن چین به پنهان کردن منبع شیوع ویروس کرونا، گفت: شماری از کشور های دنیا در هفته های نخست شیوع ویروس کرونا مرتکب خطا و اشتباهاتی شدند. البته که ما احتیاج به شفافیت کامل داریم تا منشأ اصلی شیوع ویروس کرونا را پیدا کنیم.

هایکو ماس همچنین تاکید نمود، دلیل به تعویق افتادن نشست اتحادیه اروپا و چین که قرار بود در ماه سپتامبر برگزار گردد، تنها به همه گیری ویروس کرونا مرتبط می گردد. وی ابراز امیدواری کرد که این نشست قبل از سرانجام امسال میلادی برگزار گردد.

وزیر خارجه آلمان همچنین عنوان داشت، این نشست کارآمد و موثر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9603

به "وزیر خارجه آلمان: چین ابرقدرت آینده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان: چین ابرقدرت آینده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید