احتیاج آموزش و پرورش خوزستان به 2900 نیروی خدمتگزار

به گزارش بانیما، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آموزش و پرورش خوزستان به دو هزار و 900 نیروی خدمتگزار احتیاج است.

احتیاج آموزش و پرورش خوزستان به 2900 نیروی خدمتگزار

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، کورش مودت پیش از ظهر امروز در گردهمایی معلمان حق التدریس در شهرستان شادگان گفت: برنامه و کانون اساسی کاری در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی در آموزش و پرورش است و اولین توصیه من به فرهنگیان این است که این سند را به صورت کامل مطالعه نمایند.وی افزود: برنامه ششم توسعه نیز با چهار اولویت تامین منابع مالی، تامین منابع انسانی، بسط عدالت آموزشی و حفظ کرامت جامعه فرهنگیان از برنامه های لازم الاجرا در آموزش و پرورش است. بسط عدالت آموزشی و پرورشی به این معنی است که دانش آموزان تمامی مناطق کشور باید به صورت مساوی از امکانات آموزشی بهره مند باشند.

مودت گفت: برای اجرای برنامه های سند تحول بنیادین و برنامه های ششم توسعه مدیر و معلم تصمیم ساز هستند و دانش آموزان با استفاده از این برنامه ها برای دست یابی به حیات طیبه تحت آموزه های تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ما برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان خوزستان با مشکل رو به رو هستیم، اظهار داشت: در خوزستان 1 میلیون و 200 هزار نفر دانش آموز وجود دارد و برای تعلیم و تربیت این دانش آموزان از سرانه دولتی کافی برخوردار نیستیم. از این رو قادر نخواهیم بود گام های محکمی در راستای برنامه ششم توسعه و اهداف سند تحول بنیادین برداریم.

مودت همچنین خواهان اختصاص منابع درآمدی پایدار به آموزش و پرورش شد و افزود: رئیس های آموزش و پرورش باید از ظرفیت مناطق و نواحی آموزش و پرورش در این راستا استفاده نمایند و یک مکانیسم مالی راه گشا برای حل این معضل تدوین گردد.وی از تشکیل یک کارگروه در سطح وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری مسائل و مسائل آموزش و پرورش خوزستان اطلاع داد و افزود: با توجه به اهمیتی که وزارت آموزش و پرورش برای استان خوزستان قائل است، خوزستان اولین استانی است که حل چالش ها و ارتقا بخشی به توسعه شاخص ها در آن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود دو هزار و 900 نیروی خدمتگزار در آموزش و پرورش خوزستان، اعلام کرد: کوشش برای تامین این تعداد نیروی انسانی از اولویت های آموزش و پرورش خوزستان است. همچنین آموزش و پرورش خوزستان با کمبود 16 هزار نفر نیروی آموزشی رو به رو است که این کمبود در حال حاضر با دو نوبته کردن مدارس، اختصاص ساعت اضافه کار و استفاده از نیروهای بازنشسته برطرف شده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم معین تکلیف 7 هزار نیروی پیش دبستانی شاغل در آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای برطرف کردن مشکل این نیروهای حق التدریس با معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز رایزنی هایی برای تخصیص ردیف استخدامی اجرا شده است و توقع داریم نمایندگان برای برطرف این مشکل کوشش نمایند تا شاخص های آموزشی در استان ارتقا پیدا کند.

مودت همچنین با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای بهبود فضاهای آموزشی در خوزستان بهره برده گردد، افزود: استان خوزستان دارای رتبه برتر در جذب خیرین مدرسه ساز است و باید از این ظرفیت در راستای توسعه و افزایش کیفیت فضاهای آموزشی استفاده کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6170

به "احتیاج آموزش و پرورش خوزستان به 2900 نیروی خدمتگزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج آموزش و پرورش خوزستان به 2900 نیروی خدمتگزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید