نکات مهمی که درباره اهمیت کرم مرطوب کننده در روتین مراقبت پوست باید بدانید

به گزارش بانیما، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به پوستشان اهمیت می دهند، احتمالاً هر روز کارهای زیادی برای مراقبت از پوست خود انجام می دهید. جالب است بدانید رطوبت رسانی پوست از هر کار دیگری مهم تر است. اما چرا استفاده از کرم مرطوب کننده تا این اندازه مهم است؟

نکات مهمی که درباره اهمیت کرم مرطوب کننده در روتین مراقبت پوست باید بدانید

پوست شما ممکن است به وسیله تبخیر، بسته به پوست تان و عوامل محیطی مانند دما و مقدار رطوبت هوا، به سرعت رطوبت خود را از دست بدهد و کم آب و آسیب پذیر گردد. استفاده درست از کرم مرطوب نماینده می تواند پوست را سالم و انعطاف پذیر نگه دارد.

چه عواملی باعث خشکی پوست می گردد؟

خشکی پوست یک مشکل متداول است که به دلیل عملکرد سدی ضعیف پوست به وجود می آید. در بیماری اگزما نیز شرایط به همین صورت است. با وجود این، حتی آنهایی که پوست عادی یا چرب دارند، اگر در معرض آب و هوای بد و کم رطوبت قرار گیرند، رطوبت پوست شان به سرعت خشک می گردد.

از آنجا که در طول زمستان دما و رطوبت هوا کاهش پیدا می نمایند مشکل خشکی پوست تشدید می گردد. سامانه های گرمایش خانگی نیز هوا را خشک می نماید و سبب افزایش سرعت خشک شدن پوست می گردد.

از سوی دیگر، محرک هایی چون صابون های نامناسب، شوینده ها یا برخی مواد شیمیایی خاص و همچنین عدم استفاده از کرم مرطوب نماینده پوست، نقش مهمی در افزایش خشکی پوست دارند. عوامل مربوط به سبک زندگی مانند استعمال دخانیات، مصرف الکل و کمبود مصرف آب هم می تواند باعث خشکی پوست گردد. البته به خاطر داشته باشید که معمولا با افزایش سن تان پوست شما خشک تر می گردد.

ویژگی ها و نشانه های ظاهری پوست خشک

پوست خشک، زبر و پوسته پوسته است و این باعث می گردد وقتی پوست شما رطوبت کافی خود را از دست دهد، دچار پوسته ریزی گردد. چنین پوستی اغلب سفت و آسیب دیده است. با این اوصاف، اگر دچار خشکی شدید شوید، ممکن است پوست شما ترک بردارد و این امر باعث بروز عفونت های پوستی گردد.

خشکی پوست اغلب باعث خارش می گردد که بسیار عذاب آور است. همچنین وقتی قسمتی از بدن تان می خارد شما تحریک می شوید تا آن را بخارانید که این موضوع باعث آسیب به پوست تان می گردد و خارش بیشتر به سرعت منجر به ایجاد یک حلقه آسیب زا به نام سیکل خارش خاراندن می گردد.

برای درمان خشکی پوست تان به نکات زیر توجه کنید.

  • به یاد داشته باشید گرایش پوست به خشکی به عوامل ژنتیکی بسیاری وابسته است که اغلب قابل کنترل نیستند اما عوامل محیطی تقریبا همیشه منجر به خشکی شدید می شوند. پس عوامل محیطی که خشکی پوست را بدتر می نماید به حداقل برسانید.
  • دما و رطوبت پایین از عوامل اصلی هستند که سرعت خشکی پوست را افزایش می دهد. اگرچه ما نمی توانیم آب و هوا را کنترل کنیم، پوشش کامل می تواند از پوست شما محافظت کند. گرمایش خانگی نیز عاملی است که رطوبت محیط را کمتر می نماید. دستگاه های بخور می توانند تأثیرات خشک نماینده ناشی از گرمایش را کاهش دهند.
  • نباید از صابون ها و مواد شوینده نامناسب بهره ببرید. به جای آن از پاک نماینده های ملایم و محصولات بدون عطر بهره ببرید.
  • اگر پوست تان به شدت خشک است، مرطوب نماینده غلیظ تری را انتخاب کنید. این موضوع مخصوصا اگر دچار اگزما هستید باید مورد توجه قرار گیرد.
  • مرطوب کردن منظم پوست می تواند به شما یاری کند پوست تان سالم و انعطاف پذیر به نظر آید. اگرچه هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند کرم مرطوب نماینده می تواند چین و چروک را از بین ببرد اما این محصولات با آبرسانی مجدد پوست می توانند به طور موقت ظهور چین و چروک های جزئی را کاهش دهند
  • برای کسب بهترین نتایج، پوست خود را به طور منظم با استفاده از کرم مرطوب نماینده، مرطوب کنید.

در خرید کرم مرطوب نماینده به این نکات توجه کنید.

نوع پوست شماست که تعیین می نماید کدام محصول برای پوست تان مناسب است. هر نوع پوستی متناسب با یک محصول خاص، پاسخ بهتری میدهد.

  • اگر پوست تان به راحتی تحریک می گردد و مستعد قرمزی (التهاب) و راش پوستی هستید، مواد مؤثره ای چون آلوئه ورا و بابونه به شما یاری خواهد نمود. این عناصر پوست های خشک و ترک دار را تسکین می دهند. کنار گذاشتن استفاده از هر چیزی که حاوی عطر (بو) و رنگ است برای شما ضروری محسوب می گردد.

· اگر پوست تان چرب است، همیشه می توانید از مرطوب نماینده هایی بر پایه آب برای صورت تان و از مرطوب نماینده هایی بر پایه روغن برای سایر نقاط خشک پوست مانند زانوها، دست*ها و آرنج تان بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که باید روی برچسب این محصولات، عبارت بدون چربی درج شده باشد و در فهرست ترکیبات تشکیل دهنده آن، آب اولین ماده باشد.

  • معمولا مرطوب نماینده های سنگین تر که بر پایه چربی هستند، برای پوست های خشک انتخاب بسیار مناسبی به شمار می فرایند. اگر پوست تان ترک دارد، استفاده از محصولات بر پایه وازلین را در نظر بگیرید. اگر پوست تان افزون بر خشکی مسائل دیگری نیز دارد، باید چند نوع مرطوب نماینده مختلف را به محصولات مراقبت پوستی خود اضافه کنید.

اگر به پوست خود بی توجه باشید، در طولانی مدت شادابی و ظاهر صاف خود را از دست می دهد. بنابراین، بهتر است، مصرف مرطوب نماینده را در برنامه روزانه خود بگنجانید و به توصیه های دیگری که در این مقاله اشاره شد، عمل کنید.

منبع:

https://malin.ir/

https://lafarrerr.com

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6239

به "نکات مهمی که درباره اهمیت کرم مرطوب کننده در روتین مراقبت پوست باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهمی که درباره اهمیت کرم مرطوب کننده در روتین مراقبت پوست باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید