نسخه تعلیق این بار برای جودو پیچیده شد؟

به گزارش بانیما، مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو در حالی قرار است شنبه هفته آینده برگزار گردد که خبر تعلیق احتمالی جودوی ایران به خاطر مسائل مربوط به مبارزه نکردن با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس حواشی جدی ایجاد نموده است.

نسخه تعلیق این بار برای جودو پیچیده شد؟

بعد از کناره گیری داود میقانی از حضور در انتخابات فدراسیون جودو، هشت کاندیدا در گردونه انتخاباتی مجمع جودو باقی ماندند تا برای شرکت در رای گیری نهایی برنامه های خود را به اعضای مجمع ارائه نمایند. هر چند اینطور پیش بینی می گردد که این انتخابات دو قطبی باشد و بعضی دیگر از کاندیداها به نفع نامزدهای برگزیده انصراف دهند.

اما موضوع اصلی نامه ای است که فدراسیون جهانی جودو به ایران ارسال نموده و خواهان شرح در خصوص شکست های سعید ملایی برابر رقبای بی نام و نشانش است. شکست هایی مصلحتی که برای روبه رو نشدن با جودوکاهای رژیم اشغالگر قدس بوده است.

اما این نامه بعد از رقابت های گرنداسلم پاریس ارسال شده است و پاسخ آن نیز ارسال و مورد قبول فدراسیون جهانی جودو قرار گرفته است، ولی چرا موضوع نامه ای که از ابتدا قرار نبود رسانه ای گردد، امروز و در آستانه مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو باید برای رسانه ها رونمایی گردد؟ آن هم درست بعد از حل شدن مسائل حاشیه ای مربوط به حضور ناظر فدراسیون جهانی در مجمع انتخاباتی جودو! طرح این موضوع در زمان فعلی سوال برانگیز است.

سوال اصلی در این خصوص از افرادی که سال هاست در این رشته مشغول هستند و دین خود را در تمام این سال ها به جودوی ایران و ورزش کشور ادا نموده اند، این است که چرا حالا و در آستانه انتخابات به طرح این موضوع پرداخته اند و اتفاقا حل و فصل آن را به انتخاب رییس آینده مرتبط می دانند؟

باید صراحتا گفت که تمام این مباحث و طرح مسائلی که ارتباطی به انتخابات ندارد، به نظر می رسد مواردی تبلیغاتی است که بیشتر برای تأثیرگذاری بر مجمع است تا تهدیدی جدی برای جودوی ایران! جودوی ایران عادت نموده هر چه به انتخابات نزدیک و نزدیک تر گردد، این دست مسائل و مصاحبه ها برای تغییر رأی اعضا را شاهد باشد. ولی امیدواریم که این بار شرایط برخلاف موارد مشابه قبلی باشد.

خبر خوب برای جودو این است که راه حل برون رفت از موضوعی که مطرح شده، گویا توسط یکی از کارشناسان آشنا به مسایل حقوقی و بین المللی پیدا شده و این کارشناس قبول نموده تا بعد از برگزاری مجمع در جلسه ای حضوری با مسوولان فدراسیون جهانی مشکل را برطرف کند.

این کارشناس به مسوولان اطمینان داده که بدون دغدغه انتخابات را برگزار نمایند و هیچ مسئله ای جودو ایران را تهدید نمی کند.

به هر حال انتخابات فدراسیون جودو روز شنبه 25 اسفندماه برگزار می گردد و عبدا... جعفری، ابوالفضل حیدریان بابلی، مهدی درخشنده بخت، امیرحسین سیاحی، منصور عبدی، توفیق کابلی، مازیار ناظمی و آرش میراسماعیلی برای نشستن روی جایگاه ریاست رقابت می نمایند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2172

به "نسخه تعلیق این بار برای جودو پیچیده شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه تعلیق این بار برای جودو پیچیده شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید