ناکامی شاخص در رسیدن به قله، فرایند نزولی شاخص کل با معیار هم وزن

به گزارش بانیما، خبرنگاران: معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به انتها رسید که شاخص کل صعودی بود اما شاخص کل با معیار هم وزن فرایند نزولی داشت وبه نظر می رسید سهامداران شرکت های عظیم امروز از سود بیشتری برخوردار بودند.

ناکامی شاخص در رسیدن به قله، فرایند نزولی شاخص کل با معیار هم وزن

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شاخص کل 25 هزار و 674 واحد صعود به رقم یک میلیون و 491 هزار واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن 1443 واحد کاهش یافت و رقم 440 هزار و 171 واحد را ثبت کرد.

معامله گران بورسی امروز دو میلیون معامله به ارزش 207 هزار و 809 میلیارد ریال انجام دادند. در بازار امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، بانک پارسیان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را گذاشتند و بانک ملت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز 32 واحد رشد و رقم 16 هزار و 63 واحد را ثبت کرد. در این بازار 755 هزار معامله انجام شد که 66 هزار و 844 میلیارد ریال ارزش داشت.

سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی مارون، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، سیمان لار سبزوار، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و شرکت آهن و فولاد ارفع نمادهای پربیننده امروز فرابورس بودند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10530

به "ناکامی شاخص در رسیدن به قله، فرایند نزولی شاخص کل با معیار هم وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی شاخص در رسیدن به قله، فرایند نزولی شاخص کل با معیار هم وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید