بزرگترین شرکت سوله سازی در ایران کدام است؟

به گزارش بانیما، در حال حاضر سوله ها به طور کلی از مصالح مشابه برای ساخت و ساز استفاده می نمایند، حجم و اندازه استفاده از مصالح ساختمانی عمومی مورد استفاده در ساخت سوله مانند تیرها، ورق های فولادی، فونداسیون های بتنی و غیره بر اساس راندمان و بازده کاربری سوله، کاربری سوله، مدل سوله، خواسته های کار فرمایان ممکن است مقیاس و کمیت متفاوتی برخوردار باشد زیرا هر یک از سوله های ساخته شده کارایی و هدف خاص خود را دارا هستند.

بزرگترین شرکت سوله سازی در ایران کدام است؟

تمامی سوله ها به طور کلی در مراحل ساخت و ساز روند ساخت یکسانی دارند اما در زمینه مهندسی و طراحی دارای تفاوت ها و اختلافات بسیار زیادی است که منجر به احداث و ساخت انواع سوله با استانداردهای متفاوت برای هر کدام از آنها می گردد.

انواع سوله ها

امروزه سوله ها بر اساس کارایی، کاربری، تجاری و کارهای مربوطه و مدل مورد نظر کارفرمایان مهندسی، طراحی، ساخت و ساز به دو دسته سنگین و سبک تقسیم می شوند.

یکی از انواع سوله های موجود در حال حاضر سوله های سنگین می باشد. این برترین و بزرگترین مزیت این کلبه ها برای کارخانه ها و فراوری انبوه با خطوط فراوری بسیار کارآمد است، زیرا برای فضای محدود و مهندسی، طراحی و ساخت مناسب نیستند. ساخت این سوله ها نسبت به طراحی و ساخت انواع دیگر سوله ها زمان بیشتری می برد و به کارخانه های بزرگ با کارایی خطوط فراوری انبوه اجازه می دهد در فضاهای بزرگ با ماشین آلات بزرگ آزادی عمل داشته باشند به طوری که برای کارخانجات امکان هر نوع فعالیتی را می دهند.

نوع دیگری از سوله های موجود امروزه سوله سبک است که امروزه برای ساخت و ساز و ساخت و ساز در بین کارفرمایان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به نتیجه رسیدن کوتاه مدت این سوله ها در مهندسی، طراحی و ساخت، راحتی احداث و سهولت استفاده و ارائه مزایا و ویژگی های دیگر از اصلی ترین دلایل استفاده بسیار و انبوه نسبت به سوله های سنگین از سوله های سبک در انواع کسب و کار ها و مشاغل در بین کار فرمایان است.

امروزه هر دسته از انواع سوله دارای کاربرد بالایی هستند، که در سوله های سنگین، سوله های تیر ورقی خرپایی و در دسته های سوله سبک که دارای انواع سوله ها هستند بسیاری سوله ها مانند سوله های قوسی فوق سبک از نسبت ساخت و ساز بالایی برخوردار هستند.

هر کدام از این سوله ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و در مقایسه با سوله های دیگر منحصر به فرد هستند، اما در حال حاضر سوله های سبک و انواع آنها مانند سوله های قوسی فوق سبک از نظر کاربری، کارایی و زمان ساخت و احداث و ساختار مناسب تر از سوله های سنگین و انواع آنها مانند سوله سبک خرپایی از هواداران و ارجحیت بالایی برخوردار هستند.

سوله های قوسی فوق سبک از نوع سوله های سبک هستند که در حال حاظر از مزایا های بسیار زیادی نسبت به سایر سوله ها برخوردار هستند که این ویژگی ها و مزایا این امکان را به کارفرمایان می دهند تا از زمان و کاربرد و کارایی سوله زیادی برخوردار باشند.

مزایای سوله سبک

سوله های سبک امروزی تقاضاها، کاربردها و مزایای بسیاری در بین صاحبان مشاغل دارند که اینگونه سوله ها به دلیل ویژگی های متمایز آن نسبت به انواع سوله های سنگین که از مزایا و ویژگی های بسیاری برخوردار هستند، به اولین انتخاب و گزینه ساخت و احداث سوله تبدیل شده است که از مزایای و ویژگی های این نوع سوله ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

وزن کم سوله

وزن کم آنها به دلیل استفاده از مصالح، قطعات و عناصر سازه ای مستحکم به ویژه از نظر نصب و نسبت وزن می تواند یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی سوله های سبک نسبت به سایر انواع سوله های سنگین باشد.

این نوع سوله ها به دلیل استفاده از فولاد ضخیم تر و خالص تر در ساخت، نسبت به سوله های سنگین و هزینه بالای این مصالح استفاده شده، مزیت متفاوتی از لحاظ وزن کل سازه نسبت به سوله های سنگین دارند، زیرا سوله های سبک به دلیل استفاده از ترکیبات فلزی با کیفیت بالا ، وزن کم و هزینه بسیار بهتر و مالی نسبت به مصالح موجود در بازار ارجحیت بیشتر در احداث و ساخت دارند.

دهانه ورودی و خروجی وسیع سوله

اندازه و اندازه دهانه سوله های سبک با توجه به مهندسی، طراحی و ساخت متمایز این سوله ها، فضای بیشتری نسبت به انواع سوله های سنگین دارند که امکان حمل و نقل را برای انواع مشاغل و کارخانه ها فراهم می نماید.

یکی از بزرگترین مزیت های سوله های سبک نسبت به انواع سوله های سنگین، اندازه دهانه سوله است، زیرا سوله های سنگین به دلیل استفاده از مصالح خالص در اندازه ها و حجم های زیاد، اندازه فضای زیادی در زیر بنای سوله را اشغال می نمایند که در نتیجه اندازه دهانه ورودی و خروجی سوله های سنگین نسبت به انواع سوله های سبک کاهش می یابند.

ماندگاری و استحکام بالا

ساخت و احداث انواع سوله های سنگین با استحکام و عمر مفید کم در نتیجه عدم تجربه و تخصص کامل در زمینه مهندسی، ساخت و ساخت سوله های سنگین یکی از ایرادات عمده سوله های سنگین می باشد.

از مزایای اصلی و مهم سوله های سبک به ویژه سوله های قوسی فوق سبک می توان به عمر مفید و استحکام بالای سوله ها در هر موقعیت و کاربری اشاره نمود چرا که سال ها بدون آسیب و نقص جزئی در بدنه و ساختار به کارخانه ها و شرکت ها امکان فعالیت دراز مدت را می دهند.

هزینه مالی بالا

یکی از مهمترین و بارزترین مزایای سوله های سبک از جمله سوله های قوسی فوق سبک، صرفه مالی بالا در نتیجه استفاده از فلزات و ترکیبات فلزی خاص در بدنه، اتصالات و سقف سوله است که به کارخانه داران و کار فرمایان امکان صرفه جویی مالی را می دهد.

به گئنه ای که سوله های قوسی فوق سبک در بسیاری موارد از جمله خرید و عرضه مصالح به کار رفته در ساخت و احداث سوله و بسیاری موراد امکان صرفه جویی 30 درصدی هزینه ها نسبت به ساخت و احداث سوله های سنگین را می دهند.

بزرگ ترین و معتبر ترین شرکت های سازنده سوله سبک

به همین دلیل شرکت ها، کارخانجات و سیستم های اندکی در زمینه طراحی و احداث سوله های سبک از اعتبار بالایی برخوردار هستند که شرکت بیستون سازه نیز از معتبر ترین و مطمئن ترین طراحان و احداث نمایندگان انواع سوله های سبک، سوله سبک خرپایی و … است.

این سوله ها در مقایسه با انواع سوله های سنگین ویژگی های منحصر به فرد و برجسته فراوانی مانند هزینه ساخت، طراحی، ساخت و هزینه ساخت و… بسیاری برخوردار هستند که خواستار زیادی دارند.

به همین دلیل شرکت ها، کارخانجات و سیستم های اندکی در زمینه طراحی و احداث سوله های سبک از اعتبار بالایی برخوردار هستند که شرکت بیستون سازه نیز از معتبر ترین و مطمئن ترین طراحان و احداث نمایندگان انواع سوله های سبک است.

کلام آخر

ما در مطلب بالا به آنالیز انواع سوله ها و مزیت سوله های سبک و علاوه بر آن معرفی بزرگترین، معتبر ترین و مطمئن ترین شرکت سازنده سوله مانند بیستون سازه پرداختیم تا با خواندن این مطلب برترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 21439

به "بزرگترین شرکت سوله سازی در ایران کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین شرکت سوله سازی در ایران کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید