موضع محتاطانه روسیه در قبال مسئله بازگشت به گروه 7

به گزارش بانیما، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای آلمانی خود در مسکو موضع محتاطانه ای در قبال مسئله بازگشت به گروه جی 7 اتخاذ نموده و گفت: اگر درخواست مشخصی را در این باره دریافت کنیم آن را آنالیز خواهیم کرد.

موضع محتاطانه روسیه در قبال مسئله بازگشت به گروه 7

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، بعد از اعتراضات گسترده در مسکو هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نقدها روسیه علیه کشورش مبنی بر اینکه آلمان در امور داخلی این کشور دخالت نموده است را رد و تاکید نمود که این واقع بینانه نیست که در زمان حال و نه آینده اعتقاد داشته باشیم که آلمان و یا رسانه های این کشور می خواهند بر تحولات سیاست داخلی روسیه تاثیر گذاشته و اعمال نفوذ نمایند.

هایکو ماس در دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در مسکو سخن می گفت.

وزارت امور خارجه روسیه بعضی رسانه های آلمانی از جمله دویچه وله را متهم به این نموده که اعتراضات در این کشور را سازمان دهی نموده اند.

هایکو ماس هم زمان بر این مسئله تاکید نمود که روسیه به عنوان عضو شورای اروپایی خود را موظف نموده است که از آزادی رسانه و تجمعات حمایت کند. ماس این مسئله را قابل قبول ندانست که یکی از کارکنان دویچه وله همان گونه که در اعتراضات مسکو رخ داده است از کار کردن جلوگیری شده و دستگیر گردد. به گفته وی این یک اقدام کاملا غیر قابل درک است.

لاوروف هم کار رسانه های غربی برای تهیه گزارش اعتراضات در مسکو را بی مانع دانسته و گفت: دسترسی به همه جا وجود دارد. وی در مقابل این انتقاد را وارد کرد که گاهی اوقات در کار کارکنان کانال تلویزیونی دولتی روسیه در اتحادیه اروپا مانع تراشی شده است.

لاوروف همچنین موضع محتاطانه ای را در قبال مسئله بازگشت احتمالی روسیه به گروه جی 8 اتخاذ نموده و گفت: اگر پیشنهاد مشخصی در این باره دریافت کنیم آنگاه روسیه این مسئله را آنالیز خواهد نمود.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در برلین با چنین پیشنهادی مخالفت کردند.

هایکو ماس همچنین بر لزوم دیدار هر چه سریع تر بین وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین با میانجی گری آلمان و فرانسه تاکید نموده تا کوشش های صلح در شرق اوکراین در پیش گرفته گردد. ماس در دیدار با لاوروف گفت که دیگر نباید قربانی جدیدی در این جنگ وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4854

به "موضع محتاطانه روسیه در قبال مسئله بازگشت به گروه 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع محتاطانه روسیه در قبال مسئله بازگشت به گروه 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید