مناسب سازی 14 هزار مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش بانیما، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مناسب سازی در همه ابعاد برای 14 هزار مدرسه پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه در حال اجرا است خاطرنشان کرد که تا انتها سال 99 یک مدرسه عادی در هر کدام از استان ها مناسب سازی می گردد.

مناسب سازی 14 هزار مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات کانادا بدون مدرک زبان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

سید جواد حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش مراکز آموزشی و توانبخشی ویژه مسائل یادگیری از 710به 752 مورد اظهار کرد: این مراکز مکمل جریان یادگیری هستند. دانش آموزان دیرآموز می توانند به مراکز اختلال یادگیری ارجاع شوند.

وی اضافه نمود: در راستای تفاهم نامه ما با معاونت آموزش ابتدایی، از امسال حدود 70 هزار دانش آموز دیرآموز تحت پوشش این مراکز قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین با اشاره به اقدامات اجرا شده پیرامون توان افزایی دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: مناسب سازی نهضت زبان اشاره و نهضت بریل آموزی اجرایی شده و 919 اثر محتوایی ویژه این دانش آموزان و 9 اثر ویژه والدین، معلمان و دانش آموزان عادی مناسب سازی و یا فراوری شده است. در همین ساعت دو میلیون نفر- ساعت آموزش برای زبان اشاره برگزار شده است.

حسینی با بیان اینکه همچنین همه ساله سنجش بدو ورود دانش آموزان به منظور مداخلات طلایی بهنگام انجام می گردد مطرح کرد: در امسال بیش از 200 پایگاه امر سنجش را انجام دادند و یک میلیون و 500 هزار دانش آموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند.

وی ضمن تاکید بر سیاست آموزش تلفیقی فراگیر که در قالب آن دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می نمایند اظهار کرد: دانش آموزان باید به زیستن و با همدیگر زیستن را در مدرسه تمرین نمایند، به همین دلیل مناسب سازی در همه ابعاد برای 14 هزار مدرسه پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه در حال اجرا است.

حسینی بیان کرد که تا انتها سال 99 یک مدرسه عادی در هر کدام از استان ها استانداردسازی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7412

به "مناسب سازی 14 هزار مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب سازی 14 هزار مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید