مقام روس خواهان اجرای دیپلماسی عاقلانه در خصوص ایران شد

به گزارش بانیما، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی بر لزوم اجرای دیپلماسی عاقلانه و به دور از تنش و تهدید در خصوص ایران به منظور کاهش تنش ها در منطقه تاکید نمود.

مقام روس خواهان اجرای دیپلماسی عاقلانه در خصوص ایران شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز شنبه در توئیت جدیدی خاطر نشان کرد که کاهش تنش ها در منطقه فقط می تواند از راه اجرای دیپلماسی عاقلانه و منطقی در خصوص ایران حاصل گردد که باید جایگزین ابزارهای فشار مالی باشد که بطور کامل شکست خورده است.

اولیانوف این توئیت را در پاسخ به توئیت آندریا استریکر، عضو بنیاد دفاع از دموکراسی ها منتشر کرد.

استریکر در توئیت خود نوشته بود: اگر دولت اوباما ادعا می نماید فشار تحریمی برای دستیابی به معامله هسته ای (برجام) لازم و ضروری بود، چگونه بایدن می تواند در شرایط تحریم های بیشتر در خصوص ایران و داشتن ابزار تحریمی به مراتب کمتر برای تاثیرگذاری مذاکره کند. این کارشناس آمریکایی به اشتباه بودن این نظریه اشاره نمود.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین پیشتر گفت که برای نخستین بار در سالهای اخیر فرصت پیش آمده است تا برجام به حالت عادی و اجرای کامل توافق شده بازگردد.

میخاییل اولیانوف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 درباره هفدهمین نشست مشترک برجام که روز گذشته در وین برگزار گردید، با اشاره به حضور خود در این نشست وبیناری گفت: در این نشست، مقدمات برای نشست وزیران برجام که قرار است روز 21 ماه دسامبر (1 دی ماه) برگزار گردد، فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه آن نشست محرمانه بود، اضافه کرد: اما از آن می توان نتیجه گیری هایی کرد. اولا اینکه همه شرکت کنندگان در برجام شامل روسیه، چین، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایران خواستار حفظ آن و بازگشت به اجرای آن در حالت عادی و به وضع پیش از دولت ترامپ هستند.

اولیانوف گفت: برای نخستین بار در چند سال گذشته فرصت یافتیم تا برجام را به حالت عادی بازگردانیم تا منافع ایران در آن تضمین گردد. همه خواستار افزایش کوشش های دیپلماتیک برای دستیابی به اهداف هستند.

وی ادامه داد: شرایط از این قرار است که امکان برای پیشرفت کم و اندک است. بیستم ژانویه دولت جدید در کاخ سفید روی کار می آید. در آمریکا ماهها برای تنظیم استراتژی سیاست خارجی زمان می برد و چندین ماه برای تشکیل تیم مربوطه زمان ضروری است.

نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در خصوص مساله ایران زمان و فرصت کافی وجود ندارد زیرا در ماه ژوئن در این کشور انتخابات ریاست جمهوری برگزار می گردد و بهتر خواهد بود تا پیش از این رویداد به پیشرفت واقعی در برجام دست یافت.

اولیانوف اعلام کرد که نشانه هایی در خصوص امکان بازگشت آمریکا به برجام در دوره جو بایدن رئیس جمهوری منتخب این کشور به چشم می خورد. قضیه از این قرار است که کمتر از یک ماه به شروع دوره ریاست جمهوری بایدن زمان مانده است و در این مدت فقط از سخنان وی و اعضای تیمش می توان قضاوت کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13917

به "مقام روس خواهان اجرای دیپلماسی عاقلانه در خصوص ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام روس خواهان اجرای دیپلماسی عاقلانه در خصوص ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید