مردانی: میزان شیوع آنفولانزا کاهش پیدا نموده است

به گزارش بانیما، مسعود مردانی گفت: رفتار هایی مانند فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک و شست و شوی مستمر دست ها باعث شده تا علاوه بر کاهش شیوع کرونا میزان همه گیری آنفولانزا نیز در کشور کاهش پیدا کند.

مردانی: میزان شیوع آنفولانزا کاهش پیدا نموده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، برنامه روزنه با موضوع توصیه های بهداشتی کرونا هنگام وارونگی و آلودگی هوا، در ارتباط تلفنی با پروفسور مسعود مردانی (عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و فوق تخصص بیماری های عفونی) از شبکه رادیویی مصاحبه روی آنتن رفت.

مسعود مردانی در مصاحبهی تلفنی با برنامه روزنه گفت: سال جاری برای ایران و سراسر جهان سالی استثنایی است.

وی با اشاره به این که در دو ماه اخیر شیوع ویروس کرونا به طور تصاعدی افزایش پیدا نموده بود، گفت: خوشبختانه در چند هفته اخیر شیوع ویروس کرونا در ایران فرایند نزولی گرفته است و امیدوارم که با کمک مردم این فرایند ادامه داشته باشد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این که آلودگی هوا در کلان شهر های ایران مشکل آفرین شده است، شرح داد: عموم مردم باید در صورت امکان به دلیل آلودگی هوا و همین طور قطع زنجیره کرونا در خانه بمانند.

وی اضافه نمود: افراد سالمند و دارای نقض ایمنی یا پیوندی باید به طور جد از حضور در جمع های شهری پرهیز نمایند.

مسعود مردانی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک، شرح داد: ماسک می تواند در عین پیشگیری از کرونا، ما را از آنفولانزا و آلودگی هوا نیز در امان نگه دارد.

وی با اشاره به این که بعضی از افراد در معرض خطرِ کرونا واکسن آنفولانزا تزریق ننموده اند، گفت: تعداد دوز های واکسن انفولانزا در پاییز سال جاری نسب به مدت مشابه سال های گذشته کم تر بود.

این فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به این که شیوع ویروس آنفولانزا سال جاری کم تر از سال گذشته بود، ادامه داد: رفتار هایی مانند فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک و شست و شوی مستمر دست ها باعث شده تا علاوه بر کاهش شیوع کرونا میزان همه گیری آنفولانزا نیز در کشور کاهش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه روزنه در مورد آلودگی هوا، گفت: در شکل گیری یا کنترل آلودگی هوا تنها یک ارگان یا سازمان مسئول نیست.

مسعود مردانی با اشاره به این که همه افراد حاضر در جامعه در قبال بروز آلودگی هوا مسئول هستند، شرح داد: در خانه ماندن شهفرایندان نوعی از مشارکت در کنترل آلودگی است.

وی با اشاره به این که آلودگی هوا آمار موارد ابتلا به عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی را افزایش می دهد، مطرح کرد: استفاده از ماسک از در خانه تا در خانه در کنترل کرونا و سلامت دستگاه تنفسی نقش بسیار موثری را ایفا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13517

به "مردانی: میزان شیوع آنفولانزا کاهش پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردانی: میزان شیوع آنفولانزا کاهش پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید