محصولی با نیازآبی کم و درآمد بالا برای آرادانی ها

به گزارش بانیما، خبرنگاران/سمنان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از سرانجام برداشت طلای سرخ در مزارع این شهرستان اطلاع داد و گفت: 21 کیلوگرم زعفران از مزارع آرادان برداشت شد.

محصولی با نیازآبی کم و درآمد بالا برای آرادانی ها

امیرحسین شاه حسینی در جمع خبرنگاران از زعفران به عنوان محصولی با احتیاجآبی کم و درآمد بالا برای آرادانی ها نامبر و اظهار کرد: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان آرادان 12 هکتار است که 6 هکتار آن بارور است.

وی با اشاره به انتها برداشت این محصول در آرادان گفت: با اتمام فصل برداشت بیش از 21 کیلوگرم زعفران از مزارع برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان توضیح داد: این شهرستان ازنظر آب و هوایی برای کشت محصول ارزشمند و استراتژیک زعفران مناسب است.

شاه حسینی سودآوری، مقاوم به خشکی و احتیاج آبی کم را بعضی از مزایای کشت محصول زعفران مطرح نمود و اضافه نمود: احتیاج آبی کم، اشتغال زایی مناسب و درآمدزایی بالا محصول زعفران سبب شده تا در سال های اخیر کشت این محصول افزایش یابد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی توضیح داد: توصیه می گردد که کشاورزان به سمت کشت محصولات با احتیاج آبی کم و با بهره مالی بالاتر بروند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با بیان اینکه کشت زعفران و گسترش این محصول یکی از ظرفیت هایی و پتانسیل های بخش کشاورزی در این شهرستان است گفت: کشاورزان با توسعه کشت زعفران می توانند به سود بیشتری دست پیدا نمایند.

شاه حسینی با اشاره به اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان آرادان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به بخش های مختلف کشاورزی و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای موجود در این حوزه، از مهم ترین اولویت های شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6824

به "محصولی با نیازآبی کم و درآمد بالا برای آرادانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولی با نیازآبی کم و درآمد بالا برای آرادانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید