مانور ایذایی کشتی جاسوسی روسیه در سواحل آمریکا

به گزارش بانیما، گارد ساحلی آمریکا هنگام گشت زنی در سواحل کالیفرنیای جنوبی و فلوریدا به یک فروند کشتی جاسوسی روسیه که در آب های بین المللی اقدام به انجام مانور ایذایی نموده بود، هشدار شدید داد.

مانور ایذایی کشتی جاسوسی روسیه در سواحل آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، نیروی دریایی آمریکا یک هشدار خطر به تمام نیروهای حاضر روی آب های منطقه فرستاد تا مراقب حرکت های یک کشتی جاسوسی از نوع ویشنیا باشند. این کشتی با وجود کاهش بسیار زیاد افق دید از روشنایی های خود استفاده نکرده بود و به شکلی ناایمن روی آب حرکت می کرد.

  • دو روایت متناقض از یک ملاقات | میزبانی ترامپ از وزیر خارجه روسیه در کاخ سفید

سخنگوی گارد ساحلی آمریکا به سی ان ان گفت: حرکت خطرناک کشتی روسی شامل روشن نکردن چراغ های روشنایی در شرایط کاهش شدید دید، پاسخ ندادن به تماس کشتی های تجاری که در پی یافتن راه عبور مطمئن بودند و دیگر کارهای پیش بینی نشده و نامنظم بود. کشتی های حاضر در این منطقه باید موارد ایمنی را در عبور و مرور رعایت نمایند و همه موظفند موارد مشکوک را بلافاصله به گارد ساحلی آمریکا گزارش دهند.

یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد اندکی پس از رسیدن گزارش حضور کشتی روسی در محدوده آب های ساحلی، یک فروند ناوشکن به منطقه اعزام شد و تا دور شدن کشتی جاسوسی از ساحل آمریکا آن را همراهی کرد. کشتی موسوم به ویکتور لئونوف از سال 2015 در منطقه حضور و رفت و آمد کشتی های جنگی آمریکا را زیر نظر دارد اما عملیات اخیر آن در اوج تنش میان دو ابرقدرت نظامی جهان کمی مشکوک به نظر می رسد.

اقدام تحریک آمیز کشتی جاسوسی روس ها در نزدیک ترین فاصله به خاک آمریکا کمی پس از آن رخ می دهد که وزیر امور خارجه روسیه در کاخ سفید با دانلد ترامپ ملاقات کرد. دو طرف از این ملاقات روایت هایی متفاوت و متناقض ارائه دادند و هر کدام بر درستی کلام و داستان خود تاکید کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6721

به "مانور ایذایی کشتی جاسوسی روسیه در سواحل آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور ایذایی کشتی جاسوسی روسیه در سواحل آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید