لبنان پذیرش اجرای قانون آمریکایی قیصر را تکذیب کرد

به گزارش بانیما، دفتر رسانه ای نخست وزیری لبنان اخبار برخی رسانه ها درباره پذیرش اجرای قانون قیصر در جلسه کابینه این کشور را تکذیب کرد.

لبنان پذیرش اجرای قانون آمریکایی قیصر را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برخی رسانه های لبنانی هفته جاری خبر توزیع متن قانون آمریکایی موسوم به قیصر (یا سراز) علیه سوریه، در جلسه کابینه لبنان را منعکس و برآورد هایی در این خصوص مطرح کردند.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی النهار، در پی این موضوع دفتر رسانه ای نخست وزیری لبنان بیانیه ای به این شرح صادر کرد: برخی رسانه ها خبری درباره توزیع متن قانون قیصر مربوط به تحریم های آمریکا در جلسه کابینه و تصویب این قانون در کابینه دولت مطرح کردند. حقیقت آن است که دولت در صدد بررسی تأثیر این قانون بر لبنان و حاشیه هایی است که دولت می تواند بدون تأثیر منفی بر کشور به آنها عمل کند؛ هر تعهد، بحث یا تصویب درباره این قانون در جلسه کابینه صورت نگرفته است.

قانون قیصر مصویه سال 2019 کنگره آمریکا، اجرای تحریم های سخت علیه سوریه و کشورهای تعامل کننده با این کشور را مطرح می کند.

چند ماه پیش، بثینه شعبان مشاور رئیس جمهور سوریه گفت، آمریکا با قانونی موسوم به قیصر قصد به زانو در آوردن سوریه را دارد، این قانون روسیه و ایران را هم هدف می گیرد اما دمشق برای مقابله با فشارهای اقتصادی و سیاسی آمریکا با متحدانش هماهنگ است و آنها اقدامات ویژه ای برای دور زدن این قانون آمریکا دارند (جزئیات بیشتر).

م

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9958

به "لبنان پذیرش اجرای قانون آمریکایی قیصر را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان پذیرش اجرای قانون آمریکایی قیصر را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید