لاوروف: طبق قوانین آمریکا رئیس جمهور آنها را به رسمیت خواهیم شناخت

به گزارش بانیما، وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر تأکید کرد، مسکو طبق قوانین آمریکا رئیس جمهور آنها را به رسمیت خواهید شناخت.

لاوروف: طبق قوانین آمریکا رئیس جمهور آنها را به رسمیت خواهیم شناخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکراتش با مقامات بوسنی و هرزگوین، بیان کرد که مسکو در مسئله به رسمیت شناختن رئیس جمهوری جدید آمریکا، همانطور که در فرایند انتخابات تثبیت شده، دقیقاً از قوانین ایالات متحده پیروی می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف در پاسخ به سئوالی درباره احتمال به رسمیت شناختن رئیس جمهوری جدید آمریکا، پس از آرای کالج الکترال، گفت: در رابطه با جریاناتی که هم اکنون در ایالات متحده در چارچوب انتخابات اخیر ریاست جمهوری ادامه دارد، من یک بار دیگر تأکید می کنم که مسکو فعلا هیچیک از دو نامزد را به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده به رسمیت نمی شناسد. رئیس جمهور آمریکا مطابق با قوانین آن کشور شناخته می گردد و ما بر اساس همین قوانین پیش خواهیم رفت.

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که مقامات مسکو درک می نمایند که واشنگتن ممکن است به مدتی زمان بیشتری احتیاج داشته باشد تا به پیشنهادات روسیه درباره برگزاری نشست سران پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد پاسخ دهد.

وی ادامه داد: ما ملاحظات طرف روسی در مورد چگونگی توافق و برگزاری نشست سران پنج اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل که توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پیشنهاد شده است را به شرکای خود منتقل نموده ا یم و تا به امروز نیز واکنش های مثبتی در این باره دریافت نموده ایم. چند پایتخت دیگر نیز همچنان در حال آنالیز پیشنهاد ما هستند. البته، ما درک می کنیم که با توجه به جریانات داخلی در ایالات متحده، مقامات واشنگتن به مدت زمان بیشتری برای واکنش به آن احتیاج دارند و ما صبر داریم و منتظر واکنش آنها خواهیم ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13378

به "لاوروف: طبق قوانین آمریکا رئیس جمهور آنها را به رسمیت خواهیم شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: طبق قوانین آمریکا رئیس جمهور آنها را به رسمیت خواهیم شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید