غوغایی که رییس جمهور سابق فرانسه به پا نموده است!

به گزارش بانیما، کتاب زمان طوفان ها (The Time of Storms) نوشته نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری اسبق فرانسه برای سومین هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش ترین کتاب های فرانسه نهاده شد.

غوغایی که رییس جمهور سابق فرانسه به پا نموده است!

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایرنا، زمان طوفان ها داستان دو سال پرماجرای اول ریاست جمهوری سارکوزی را روایت می نماید، دوره ای که همسر اولش ترکش کرد و وی با کارلا برونی خواننده و مدل سابق ایتالیایی ازدواج کرد. ناشر آثار سارکوزی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت تا به امروز نزدیک به 250 هزار نسخه این کتاب به فروخته شده است.

با وجود ناکامی سارکوزی در احیای حرفه سیاسی خود پس از شکستی که در سال 2012 از فرانسوا اولاند سوسیالیست خورد، این چهره و به ویژه زندگی خصوصی اش همچنان برای مردم فرانسه جذابیت دارد.

در کتاب جدید این سیاستمدار 65 ساله فرانسوی، همچنین به ماجرای نقش وی در انتصاب رقیب سیاسیش دومینیک استراوس کان به مقام ریاست صندوق بین المللی پول اشاره شده است.

سارکوزی اکتبر سال جاری (مهر-آبان 99) به اتهام کوشش برای اعمال نفوذ و استخراج اطلاعات محرمانه از یک قاضی محاکمه خواهد شد. اگرچه این چهره اولین سکاندار سابق الیزه است که پایش به میز محاکمه کشیده می گردد؛ مردم فرانسه همچنان از کتاب های وی استقبال می نمایند. کتاب احساسات (Passions) وی که سال گذشته منتشر شد، 200 هزار نسخه فروش کرد، در حالی که این میزان فروش تنها از رمان نویسان مشهور انتظار می رود.

سارکوزی از سال 1994 تا به امروز چندین کتاب مختلف منتشر نموده است. کتاب شهادت (Testimony) در سال 2006 درست یک سال قبل از آن که به ریاست جمهوری فرانسه انتخاب گردد، از وی منتشر شد و حدود 350 هزار نسخه نیز از آن به فروش رفت.

فارغ از آن که چه اتهامات و رسوایی های جدیدی به این سیاستمدار فرانسوی نسبت داده گردد، هواداران وفادار وی ظاهرا همچنان با قدرت در مراسم معرفی و امضای کتاب هایش شرکت خواهند کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11034

به "غوغایی که رییس جمهور سابق فرانسه به پا نموده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غوغایی که رییس جمهور سابق فرانسه به پا نموده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید