غنی زاده: 90 درصد تولیدات دام و طیور توسط تعاونی ها انجام می گردد

به گزارش بانیما، معاون وزیر جهاد کشاورزی در همایش روز تعاون گفت: 90 درصد از تولیدات دام و طیور توسط شرکت های تعاونی انجام می گردد.

غنی زاده: 90 درصد تولیدات دام و طیور توسط تعاونی ها انجام می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، امروز به مناسب 15 تیر ماه روز جهانی تعاون مراسمی در محل اتاق تعاون ایران برگزار گردید که در این مراسم غنی زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: در فراوری مواد غذایی در بخش دام و طیور 90 درصد فراوری توسط شرکت های تعاونی انجام می گردد و نوع نهاده ها حتی در فراوری مرغ به گونه ای است که از مصرف واکسن زیاد پرهیز می گردد.

وی با بیان اینکه در تعاونی های فراوری روستایی و عشایری بحث حفاظت محیط زیست در فرهنگ آن ها قرار گرفته است، گفت: علاوه بر فراوری محصولات کشاورزی به سلامت آن ها نیز توجه می گردد و در جهت استفاده حداقل از کود و سم شیمیایی حرکت می نماید.

غنی زاده همچنین با بیان اینکه دو کشت و صنعت جیرفت و دزفول در اختیار شرکت های تعاونی کشاورزی قرار گرفته است، گفت: در شرکت های تعاونی به دو شکل تامین احتیاج ها و سلامت محصولات فراوریی و عدم استفاده از کود سم شیمیایی توجه می گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در فرهنگ تعاونی به انسان ها به دید یک کالا نگاه نمی گردد بلکه به شخصیت انسان و طبیعت نگاه مقدس دارد و کار تعاونی ها همراه با حفظ محیط زیست و سلامت فراوری است.

وی گفت: در تعاونی های فراوری زنان سعی می گردد برای فراوری محصولات از کالا هایی استفاده گردد که با طبیعت موافقت داشته باشد. به عنوان مثال از رنگی در صنایع دستی استفاده می گردد که طبیعی بوده و هیچ زیانی برای طبیعت ندارد و آلودگی ایجاد نمی نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10698

به "غنی زاده: 90 درصد تولیدات دام و طیور توسط تعاونی ها انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غنی زاده: 90 درصد تولیدات دام و طیور توسط تعاونی ها انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید