عضویت داوطلبان کنکور در کانال های فروش سوالات کنکور جرم است؟

به گزارش بانیما، قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان عضو در گروه ها و کانال های فضای مجازی که مدعی تقلب هستند، هشدار داد.

عضویت داوطلبان کنکور در کانال های فروش سوالات کنکور جرم است؟

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در هشتمین جلسه شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از امنیت آزمون ها، گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه ریزی شده گروه های سودجو و اغفال گر که موجب نگرانی داوطلبان پرکوشش و زحمتکش می گردد، مورد حمایت قاطبه مردم است.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فعالیت های مختلف سازمان سنجش در فرایند برگزاری آزمون، گفت: هر آزمون بسته به حیطه و گستره اجرایی آن شامل سه مرحله، پیش از برگزاری، حین و پس از برگزاری است و حفاظت آزمون ها در مراحل مختلف از جمله قرنطینه به صورت کامل و دقیق انجام می گردد و سوابق برگزاری آزمون در سال های متمادی هم نشان می دهد امنیت در این بخش ها همیشه برقرار بوده است.

دکتر حاجیلو با اشاره به بعضی گزارش های دریافتی از فعالیت عوامل سودجوی مدعی تقلب در شبکه های اجتماعی مجازی گفت: داوطلبانی که در یک سال و یا حتی سال ها برای موفقیت در آزمون سراسری برنامه ریزی و کوشش نموده اند و با صرف وقت و انرژی خود و خانواده ها آماده شرکت در کنکور شده اند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت نمایند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند.

وی ادامه داد: به داوطلبان عضو در گروه ها و کانال های فضای مجازی که مدعی تقلب هستند هشدار می دهم تا گرفتار سوداگران کنکور نشوند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه فعالیت مدعیان تقلب در کانال ها و گروه ها در شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان مهمترین اقدام پیشگیرانه پیش از اجرای آزمون از مدت ها قبل در رصد، شناسایی و تحت کنترل نهاد های اطلاعاتی و امنیتی به ویژه پلیس فتا قرار دارند، گفت: عضویت داوطلبان در گروه ها و کانال های مجازی مدعی تقلب و بعلاوه استفاده از ابزار های ممنوعه تخلف محسوب شده و موجب محرومیت آنان از آزمون است و از طرف دیگر کسانی که در این گروه ها اقدام به ارسال مدارک و هرگونه پرداخت وجه می نمایند نیز علاوه بر محرومیت از آزمون مشمول مجازات های بیشتر قانونی نیز خواهند شد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20349

به "عضویت داوطلبان کنکور در کانال های فروش سوالات کنکور جرم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضویت داوطلبان کنکور در کانال های فروش سوالات کنکور جرم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید