ضرورت برخورداری بانوان نمینی از مزایای طرح توانمندسازی مالی

به گزارش بانیما، خبرنگاران/اردبیل فرماندار نمین با اشاره به برخورداری بانوان نمینی از مزایای طرح توانمندسازی مالی، گفت: طرح ملی توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار باید تاثیر خود را در حوزه مشاغل خانگی به خوبی نشان دهد.

ضرورت برخورداری بانوان نمینی از مزایای طرح توانمندسازی مالی

جهت دریافت مشاوره خدمات نمونه بروشور حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

امروز ششم بهمن جلسه تخصصی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نمین با ابعاد طرح ملی توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار با الگوی توسعه مشاغل خانگی مورد آنالیز نهاده شد.

در این جلسه عاطف ناصری با اشاره به پتانسیل های فرهنگی، صنایع دستی و نیروی انسانی ماهر در شهرستان نمین، اظهار کرد: به عنوان خادمان مردم شهرستان نمین کوشش می کنیم بهترین شرایط را برای رفاه و آسایش آنان خلق کنیم و در این راستا از طرح های اثرگذار و نتیجه بخش حمایت می کنیم.

فرماندار نمین با اشاره به اجرای طرح های فراوریی در قالب تعاونی و کارگاه ها در این شهرستان، اضافه نمود: جوانان و صاحبان ایده می توانند با تشکیل تعاونی و ایجاد کارگاه های فراوریی و با بهره گیری از حمایت های دولتی نقش مناسبی در رونق مالی منطقه ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه طرح ملی توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار باید تاثیر خود را در حوزه مشاغل خانگی به خوبی نشان دهد، اعلام کرد: برای پیشبرد اهداف معین شده برای توسعه شهرستان نمین، این فرمانداری از طرح های دانش محور و کاربردی جهاددانشگاهی حمایت می نماید و امیدوارم این نهاد بتواند سهم قابل توجهی از زنان سرپرست خانوار منطقه را صاحب شغل پایدار کند.

ناصری با اشاره به اینکه همه افراد در ایجاد اشتغال سهم دارند، اضافه نمود: برای ایجاد مشاغل پایدار همه مسئولان و مردم باید با هم افزایی مناسب، از فرصت های موجود برای راه اندازی کسب و کارهای مختلف و برطرف معضل بیکاری استفاده نمایند چرا که ایجاد اشتغال به تنهایی وظیفه یک نهاد نیست.

وی با یادآوری اینکه شهرستان نمین در زمینه صنایع دستی فاخر کوشش می نماید، یادآور شد: برای تامین نیروی کار و فراوری نماینده های ماهر باید شناسایی مناسبی صورت پذیرد.

ناصری افزود: ضروری است با آموزش های کاربردی بازار فراوری و کار به خوبی شکل بگیرد تا راهنمایی فعالان این حوزه به درستی انجام شود بنابراین جهاددانشگاهی باید در آموزش متقاضیان از نظم و برنامه مناسبی برخوردار باشد.

فرماندار شهرستان نمین توضیح داد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار این شهرستان در قالب مشاغل خانگی فرصتی خواهد بود تا این قشر به اشتغال پایدار دست یابند و ما برای هماهنگی های بیشتر و ایجاد فرصت های آموزشی، بازدید و مشاوره اعلام آمادگی می کنیم و انتظار داریم مسئولان شهرستانی با درک درست از طرح، بتوانند همکاری های سازنده ای داشته باشند.

بهره مندی از ظرفیت صنایع دستی در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز گفت: اجرای طرح توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار، به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری گری جهاددانشگاهی در استان های کشور در حال اجرا است بطوریکه با این طرح 6 هزار نفر از جمعیت زنان در سطح کشور سرپرست خانوار صاحب شغل می شوند.

فریبا محمدلو به وجود 14 هزار و 658 زن سرپرست خانوار در استان اشاره و توضیح داد: سهم استان در این طرح 102 نفر است بطوریکه با پایش جهاددانشگاهی استان اردبیل 9 رشته شغلی و جامعه هدف این طرح در استان شناسایی شده است که بسته به ظرفیت های شهرستانی می تواند برای هر شهرستان در رشته ای خاص عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی استان از ظرفیت مناسبی برای اشتغال پایدار برخوردار است، اظهار کرد: اتصال به بازار، خرید مواد اولیه و فروش محصولات فراوریی از دغدغه های اصلی در مشاغل خانگی است،که در این طرح جهاددانشگاهی استان اردبیل بعد از ارائه مشاوره و آموزش های لازم، به وسیله پیشرانان طرح، زمینه اتصال آنان را به بازار فراهم می نماید و ما امیدواریم از ظرفیت غنی شهرستان نمین به ویژه در حوزه صنایع دستی در این طرح نهایت بهره برداری به عمل آید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه این طرح راهی برای مهارت افزایی برای ورود به چرخه اشتغال است، یادآور شد: خروجی این طرح، فراوری محصول با بهره گیری از راهنمایی، آموزش و مشاوره های مناسب توسط زنان سرپرست خانوار خواهد بود که می تواند با برندسازی محصولات بر اعتبار آن بیافزاید.

صنایع دستی نمین نیازمند شبکه سازی است

مدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز با بیان اینکه جهاددانشگاهی حلقه واسطه ای بین دستگاهای اجرایی متولی اشتغال با جامعه هدف در استان است، گفت: امیدواریم این طرح با همکاری موثر جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، فرمانداری ها و کلیه دستگاه های مرتبط با اشتغال با نظم مناسبی اجرا شده و اهداف آن محقق شود.

مهران محمدی با اشاره به اجرای پایلوت طرح توسعه مشاغل خانگی با الگوی نوین در 9 استان کشور توسط جهاددانشگاهی اظهارکرد: در استان های پایلوت اجرای این طرح، توانسته است به پیروزیت های مناسبی دست یابد و نتایج مطلوب آن موجب شده تا این طرح ها در همه استان ها اجرایی شود.

وی اضافه نمود: شناسایی مزیت های نسبی در استان های پایلوت و جلب مشارکت بنگاه های تعاونی، خوشه های کسب و کار، کارآفرینان، افراد پشتیبان و خیرین، راهنمایی و مشاوره بیش از 13 هزار نفر از صاحبان مشاغل خانگی به ارتقای کمیت و کیفیت محصولات، برندسازی محصولات، یاری به تنظیم برنامه های فراوری و فروش صاحبان مشاغل، اتصال به بازار و بنگاه های بالادستی، استعدادسنجی و راهنمایی متقاضیان از نتایج ارزشمند حاصل از اجرای طرح بوده است و در استان اردبیل نیز پیش بینی تحقق همین اهداف را داریم.

محمدی از شناسایی 300 پیشران پیروز و ملی برای اجرای این طرح اطلاع داد و گفت: در حال حاضر صنایع دستی چرم، صنایع فلزی، دوخت لباس، فرش و تابلو فرش، بافته های داری و غیر داری، پرورش مرغ بومی، پاپیه ماشه و فراوری گیاهان دارویی از جمله رشته های شناسایی شده است که مورد استقبال زنان استان اردبیل نهاده شده است.

مدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: کار شناسایی مشمولان طرح در استان اردبیل با 20 درصد افزایش به خاتمه رسیده است و در شهرستان نمین در کوشش هستیم با هماهنگی پیشرانان طرح، کار آموزش و راهنمایی متقاضیان را بدرستی انجام دهیم تا در حوزه صنایع دستی این شهرستان شبکه سازی درستی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگاران، در خاتمه این جلسه ضمن پاسخگویی به سوالات اعضای کارگروه اشتغال شهرستان خلخال، از نمایشگاه دائمی محصولات مشاغل خانگی و صنایع دستی زنان شهرستان نمین، کارگاه بزرگ فراوریی پوشاک پارمیس، کارگاه فراوریی مانتو و لباس کار باکیده و کارگاه فراوریی بافته های داری و غیرداری کامل پور بازدید به عمل آمد و مقرر شد از ظرفیت های موجو.د در طرح توانمندسازی مالی زنان سرپرست خانوار استفاده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7065

به "ضرورت برخورداری بانوان نمینی از مزایای طرح توانمندسازی مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت برخورداری بانوان نمینی از مزایای طرح توانمندسازی مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید