ضرورت اشتغال زایی برای معلولان

به گزارش بانیما، سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بافق گفت: معلولیت، محدودیت نیست و می توان با مهارت آموزی و رشد قابلیت های فردی، معلومان را توانمند ساخت.

ضرورت اشتغال زایی برای معلولان

به گزارش خبرنگاران از یزد، بتول کریمیان، سرپرست اداره بهزیستی بافق گفت: در مرکز توان بخشی بافق به 26 معلول ذهنی، مهارت های اجتماعی آموزش داده می شود تا بتوانند برای خود اشتغال فراهم کنند.

او اضافه نمود: به معلولین بعد از فراگیری آموزش ها گواهی فنی و حرفه ای داده می شود و افرادی که با موفقیت دوره ها را بگذرانند وارد کارگاه هایی می شوند که تحت حمایت بهزیستی است.

کریمیان بیان نمود: در حال حاضر کارگاه های مرتبط که توان خواه، بتواند بعد از ترخیص برای اشتغال وارد آن ها شود، ساخته نشده است و ما به همین دلیل معلولین را در این مرکز نگهداری می کنیم.

سرپرست اداره بهزیستی بافق گفت: شناخت کم مردم و مسئولین نسبت به مرکز، نبود حمایت از محصولات معلولین، کمبود امکانات و فضای مناسب برای ورزش و تفریح از مهم ترین مسائل این مرکز است.

او ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین، خادمین بیت الرضا (ع) بافق با حضور در مرکز توانبخشی بافق جوایزی به معلمان و معلولین این مرکز اهدا کردند.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19013

به "ضرورت اشتغال زایی برای معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اشتغال زایی برای معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید