سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی Z Flip رونمایی کرد

به گزارش بانیما، سال گذشته سامسونگ بعد از چند سال تلاش بالاخره از نخستین گوشی تاشو خود به نام گلکسی فولد رونمایی کرد که البته در همان ابتدا به دلیل مشکلاتی که داشت، حاشیه های زیادی ایجاد کرد. حالا سامسونگ در کنار گوشی های گلکسی اس 20 از جدیدترین گوشی تاشو خود به نام گلکسی Z Flip رونمایی کرده که برخلاف گلکسی فولد، مبتنی بر طراحی عمودی است. در ادامه به مشخصات و قابلیت های این گوشی تاشو تازه نفس می پردازیم.

سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی Z Flip رونمایی کرد

طبیعتاً مهم ترین ویژگی یک گوشی تاشو نمایشگر انعطاف پذیر آن است. گوشی گلکسی Z Flip از نمایشگر حفره دار 6.7 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2636 بهره می برد و نسبت تصویر آن به 22:9 می رسد. برخلاف نسل قبلی، سامسونگ برای بهبود محافظت از این نمایشگر از پوشش شیشه ای بسیار نازک موسوم به UTG استفاده کرده که دوام این نمایشگر بر برابر ضربات و اشیاء خارجی را تا حد زیادی افزایش می دهد. در بخش بیرونی یک نمایشگر بسیار کوچک 1.1 اینچی هم تعبیه شده که وظیفه نمایش نوتیفیکیشن ها و دیگر اطلاعات این چنینی را بر عهده دارد. در ضمنً باید خاطرنشان کنیم که حسگر اثر انگشت این گوشی در لبه کناری بدنه قرار گرفته است.

به گفته سامسونگ، کاربران با خیال راحت تا 200 هزار مرتبه می توانند این گوشی را باز و بسته کنند و با مسئله ای روبرو نخواهند شد. همچنین به لطف بهره گیری از لولای جدید، کاربران می توانند این گوشی را به صورت نیمه خمیده مثلا بر روی میز قرار بدهند و با این کار، بخش فوقانی به دوربین سلفی اختصاص پیدا می کند و کاربران برای تنظیمات می توانند از بخش پایینی استفاده کنند. همچنین با توجه به مشکلاتی که برای گلکسی فولد رخ داده، سامسونگ در این مراسم خاطرنشان کرده که گرد و غبار به درون بدنه این گوشی راه پیدا نمی کند و مسئله ای برای آن به وجود نمی آید.

قلب تپنده این گوشی تراشه قدیمی اسنپ دراگون 855 پلاس است و همان طور که انتظار داشتیم، این گوشی از فناوری 5G پشتیبانی نمی کند. در کنار این تراشه، 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که البته به دلیل فقدان درگاه کارت SD، نمی توان این حافظه را افزایش داد.

در پنل پشتی این گوشی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی دیده می شود که ویژگی خاصی ندارند. دوربین سلفی هم در میان بخش فوقانی نمایشگر در یک حفره تعبیه شده که مبتنی بر سنسور 10 مگاپیکسلی است. در بدنه این گوشی هم مانند گوشی های خانواده اس 20 اثری از جک هدفون دیده نمی شود.

یک باتری کوچک 3300 میلی آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی گوشی گلکسی Z Flip را برعهده دارد که از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می کند. علاوه بر این باید به پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم اشاره کنیم که البته سرعت آن فقط 9 وات است.

گوشی تاشو گلکسی Z Flip از سه روز دیگر یعنی 14 فوریه در رنگ های ارغوانی، مشکی و طلایی رنگ با قیمت 1380 دلاری روانه بازار می شود.کاربران برای خرید این گوشی از لحاظ حافظه رم و حافظه داخلی حق انتخاب ندارند و باید به 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بسنده کنند.

منبع: GSM Arena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7345

به "سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی Z Flip رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی Z Flip رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید