گلکسی F52 5G با اسنپدراگون 750G و نمایشگر 120 هرتزی رونمایی شد

به گزارش بانیما، سامسونگ ساعاتی پیش از جدیدترین عضو از گوشی های میان رده سری F تحت عنوان گلکسی F52 5G رونمایی کرد. محصولی که به پردازنده اسنپدراگون 750G مجهز شده و از نمایشگر 120 هرتزی بهره می برد.

گلکسی F52 5G با اسنپدراگون 750G و نمایشگر 120 هرتزی رونمایی شد

سری گلکسی F سال گذشته به مجموعه گوشی های میان رده سامسونگ اضافه شدند که در واقع از لحاظ کیفیت و قابلیت تفاوت خاصی با سری M ندارند اما خب سامسونگ آن ها را برای بازارهای خاصی در نظر گرفته. تا به این لحظه تعداد زیادی گوشی از این سری راهی بازار نشده اند اما شرکت کره ای به تدریج در حال افزایش تنوع آن هاست.

سامسونگ در فوریه سال جاری از گوشی گلکسی F62 رونمایی کرد؛ محصولی که به پردازنده قدرتمند اگزینوس 9825 مجهز شده بود اما خب قابلیت هایی نظیر اینترنت 5G یا نمایشگری با رفرش ریت بالا در آن دیده نمی شد. اما جدیدترین گوشی از سری F گلکسی F52 5G نام دارد. اینبار اگرچه از یک پردازنده میان رده به عنوان قلب تپنده این محصول استفاده شده اما خب شاهد پشتیبانی از اینترنت 5G و نمایشگر 120 هرتزی نیز هستیم.

سامسونگ گلکسی F52 5G را به نمایشگری 6.6 اینچی مجهز نموده که وضوح تصویر در آن +FHD است. نوع پنل بکار رفته نیز TFT است که خب شاید عظیم ترین نقطه ضعف آن هم همین باشد. انتظار داشتیم در این گوشی از یک نمایشگر OLED استفاده گردد که خب متاسفانه این اتفاق بنا به هر دلیلی که بود اتفاق نیفتاد. اما خب این نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می نماید تا لذت کار با آن بسیار بیشتر گردد.

در بالاترین قسمت سمت راست این محصول، شاهد تعبیه دوربین سلفی درون یک حفره کوچک هستیم. دوربینی که سنسوری به عظیمی 16 مگاپیکسل دارد و در جایی قرار گرفته که معمولا در گوشی های سامسونگ شاهد نیستیم. دوربین های سلفی گوشی های شرکت کره ای غالبا در مرکز نمایشگر قرار می گیرند و خب این تنوع در نوع خود بسیار جالب بود.

روی پنل پشتی اما شاهد ماژولی زیبا و چهار ضلعی هستیم که البته گوشه های تیزی ندارد. درون این ماژول یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی سنجش عمق و ماکرو ایفای نقش می نمایند. تنها تفاوتی که بین این گوشی و گلکسی F62 در این بخش وجود دارد این است که مدل قدیمی تر از سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی و سنسورهای سنجش عمق و ماکروی 5 مگاپیکسلی بهره می برد.

اما قلب تپنده گلکسی F52 5G را پردازنده نسبتا قدرتمند و جدید اسنپدراگون 750G تشکیل می دهد. در کنار این پردازنده شاهد استفاده از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هستیم که کاربر می تواند آن را به وسیله کارت حافظه جانبی تا 1 ترابایت هم افزایش دهد. این تنها ترکیب سخت افزاری موجود برای گلکسی جدید است که خب کاملا کافی به نظر می رسد و می تواند پاسخ گوی احتیاج کاربران در محدوده گوشی های میان رده باشد.

در بخش نرم افزار هم اندروید 11 را سوار بر رابط کاربری One UI 3.1 شاهد هستیم. در گوشی به محض راه اندازی اولیه شاهد کلی نرم افزارهای شخص ثالث هم خواهید بود که البته خوشبختانه قابل حذف هم هستند. معین نیست آیا گلکسی F52 5G هم واجد شرایط برای دریافت سه سال به روزرسانی اندروید است یا خیر اما اینطور که به نظر می رسد، حداقل گوشی های هم رده این محصول از سری A، آپدیت مربوطه را به مدت سه سال دریافت می نمایند که از جمله آن ها می توان به گلکسی A52 5G اشاره نمود. بنابراین می توان امید داشت این سیاست شامل حال میان رده جدید نیز بگردد.

منبع تغذیه ای که برای این گوشی در نظر گرفته شده یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که با در نظر دریافت نوع پنل نمایشگر و رفرش ریت صفحه، به نظر می رسد خیلی نتواند پاسخ گوی احتیاج کاربران حرفه ای باشد. مگر اینکه رفرش ریت را روی 60 هرتز تنظیم نمایند. همچنین این باتری را می توان با یک شارژر 25 واتی که خوشبختانه درون جعبه هم موجود است شارژ کرد. حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور و جک 3.5 میلی متری هم دیگر معینات گلکسی F52 5G را تشکیل می دهند.

گلکسی F52 5G در دو رنگ سفید و مشکی با طرح خاص و با قیمت 1999 یوآن (310 دلار - 255 یورو) برای پیش خرید در کشور چین در دسترس قرار گرفته است. اینکه شرکت کره ای بخواهد این محصول را در چه بازارهای دیگری عرضه کند فعلا معین نیست اما خب معمولا گوشی های سری F به یک بازار محدود نمی شوند. با این حال انتظار داریم اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع طی چند روز آینده به دستمان برسد.

منبع: GSMArena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16253

به "گلکسی F52 5G با اسنپدراگون 750G و نمایشگر 120 هرتزی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی F52 5G با اسنپدراگون 750G و نمایشگر 120 هرتزی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید