رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا ، عکس

به گزارش بانیما، همشهری آنلاین نوشت: در کوتاه مدت، اولویت بزرگ ناسا بازگرداندن انسان به سطح ماه به وسیله مأموریت آرتمیس III برنامه ریزی شده برای سال 2025 است، اما این بدان معنا نیست که این آژانس فضایی چشم خود را از هدف بزرگ تر برداشته است؛ فرود اولین انسان بر روی سطح مریخ.

رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا ، عکس

در حالی که بعید است که یک ماموریت سرنشین دار به مریخ پیش از دهه 2030 یا اوایل دهه 2040 محقق گردد، اما آماده سازی ها اکنون در حال اجرا است.

ناسا از زیستگاه تازه شبیه سازی مریخ چاپ سه بعدی خود رونمایی کرد، جایی که داوطلبان فضانوردمانند یک سال کامل را صرف آزمایش زندگی در مأموریت های آینده به سیاره سرخ خواهند کرد.

اولین آزمایش آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه (CHAPEA) قرار است تابستان سال جاری با یک خدمه چهار نفره در زیستگاه تگزاس، ایالات متحده شروع گردد.

گریس داگلاس، محقق ارشد آزمایش های CHAPEA، شرح داد: آنها در آن سال در انزوا و محبوس خواهند بود و فعالیت هایی مشابه آنچه که ما انتظار داریم در سطح مریخ انجام دهند، انجام خواهند داد.

در طول آزمایش، کارشناسان ناسا عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل می نمایند و سلامت جسمی روانی آنها را برای ارزیابی توانایی انسان در مقاومت در برابر شرایط کم منابع محیط مریخ آنالیز خواهند کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1402 بروزرسانی: 25 فروردین 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22472

به "رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید