رقابت وقتی که دارکوب ها می فرایند برای کسب جایزه 4 هزار دلاری

به گزارش بانیما، مستند وقتی که دارکوب ها می فرایند به بخش مسابقه رسمی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم محیط زیست بارسلون و مکزیک راه یافت.

رقابت وقتی که دارکوب ها می فرایند برای کسب جایزه 4 هزار دلاری

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی، بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم محیط زیست بارسلون و مکزیک SUNCINE از تاریخ 3 تا 11 ماه نوامبر 2021 برابر با 12 الی 20 آبان ماه 1400 در اسپانیا و مکزیک برگزار خواهد شد.

مستند وقتی که دارکوب ها می فرایند در بخش مسابقه جهت دریافت جایزه خورشید طلایی که شامل مبلغ نقدی 4 هزار دلار آمریکا است و به برترین فیلم مستند بلند اهدا می گردد، با دیگر فیلم ها رقابت خواهد نمود.

بعلاوه این فیلم برای بخش مسابقه اکولوژی انسان هم انتخاب شده است. جایزه این بخش به وسیله شرکت پخش آمریکایی به مقدار 500 دلار آمریکا، اهدا خواهد شد. این جشنواره از قدیمی ترین جشنواره های محیط زیست در دنیا است و هدف از برگزاری آن استفاده از ابزار فیلم و سمعی و بصری برای آموزش در خصوص اهمیت محیط زیست پیرامونمان است.

محمد احسانی در جدیدترین مستند خود از زبان شخصیت اصلی که پیرمردی 70 ساله و سرحال است، به بیان مسائل محیط زیستی ای که در منطقه کبودرآهنگ ایجاد شده است، می پردازد. این پیرمرد و خانواده اش به علت مسائل ایجاد شده درگیر مهاجرت اقلیمی شده اند، چرا که مهم ترین شغل در روستای کردآباد محل زندگی آن ها کشاورزی است و به علت بی آبی امکان زراعت در این منطقه وجود ندارد. در نزدیک زمین کشاورزی این مرد فروچاله ای بزرگ به عمق 60 متر ایجاد شده است که علت به وجود آمدن این فروگودال یا فروچاله ها، برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و چاه های غیرمجاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17593

به "رقابت وقتی که دارکوب ها می فرایند برای کسب جایزه 4 هزار دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت وقتی که دارکوب ها می فرایند برای کسب جایزه 4 هزار دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید