راهکارهای نوری به آموزش و پرورش یاری خواهد نمود

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود طبق برنامه هایی که از یوسف نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آنالیز شده است، وی می تواند رای نمایندگان را کسب کند.

راهکارهای نوری به آموزش و پرورش یاری خواهد نمود

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا با اشاره به معرفی دکتر یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش یک وزارت خانه بزرگ با هدف مهم تعلیم و تربیت است. یک وزارت خانه با شش معاونت بزرگ، ماموریت های مهم، سازمان های وسیع که هر کدام در حد یک معاونت هستند، ادارات کل و ... . بنابراین این وزارت خانه به وزیری احتیاج دارد که خود از صف تا ستاد، سابقه فعالیت داشته داشته و برنامه هایش هم در راستای حل مسائل آموزش و پرورش باشد. یکی از دلایلی هم که دو گزینه قبلی رای نیاورند، به همین دلیل بود.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش مسائل زیادی در زمینه کمبود نیروی انسانی، معیشت معلمان، مسائل مدارس و تشکیلات و ... دارد که آقای نوری با توجه به اینکه از بدنه آموزش و پرورش هستند و همه مدارج را طی نموده اند، طبق برنامه هایی که از وی آنالیز نموده ایم، فکر می کنم هم بتواند از مجلس رای بگیرد و هم شاهد توفیقات ایشان در آموزش و پرورش باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از ویژگی های خاص و قابل قبول ایشان این است که مراحل مختلف مدیریت را در آموزش و پرورش تجربه نموده است، از استان ها گرفته تا ستاد و حوزه های مختلف. همین ویژگی طبیعتا ایشان را به انسان آگاه و باتجربه ای در حوزه آموزش و پرورش تبدیل نموده است و به همین دلیل است که راهکارهایش هم به آموزش و پرورش یاری خواهد نمود.

یوسف نوری متولد سال 1340 در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی بعلاوه مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز فعالیت داشته است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه 7 آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18272

به "راهکارهای نوری به آموزش و پرورش یاری خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای نوری به آموزش و پرورش یاری خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید