دلمیکرون به ایران می رسد؟

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا ضمن تشریح شرایط موجود کرونا، گفت بحث دلمیکرون یک بحث تئوزیک است که هنوز از مجامع علمی و محققین کشورهایی که شیوع بیشتری از امیکرون را داشتند، گزارش نشده است. تلفیق دو سویه دلتا و امیکرون فعلا وجود ندارد.

دلمیکرون به ایران می رسد؟

به گزارش ایسنا، حمیدرضا جماعتی گفت: آنچه که بیشترین تاکید و بحث کمیته علمی کشور بر آن است، موضوع بخش های مراقبت ویژه در کشور است. بر اساس گزارشات حدود 12 هزار و 500 تخت ICU داریم که از نظر تعداد تخت به نسبت جمعیت مشابه کشورهای پیشرفته هستیم.

وی افزود: با توجه به مسائل موجود توصیه بر این است تا استراتژی های آموزشی به سمتی برود که گروه مراقبت های ویژه و پرستاران شاغل در بخش های ویژه قوی و آماده باشند. از طرفی باید پژوهش های موجود به سمتی برود که بر اساس اولویت های جامعه در خصوص رفع مسائل باشد، یعنی محور پژوهش ها رفع مسائل جامعه باشد.

جماعتی درباره واکسیناسیون سنین 5 تا 11 سال نیز گفت: بر اساس مطالعات اجرا شده در کشورهای دیگر دنیا و اویدنس های موجود دریافتیم که واکسیناسیون این گروه سنی الزامی است. با توجه به اینکه سویه امیکرون در کشورهای دیگری که توسعه وسیع تری داشته، بیشتر سنین پایین را مبتلا کرده است و در برخی کشورها حتی آمار ابتلا و بستری اطفال را به 30 درصد رسانده است، به همین دلیل واکسیناسیون این رده سنی ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در بیمارستان ها مسئله ای برای پذیرش بیماران وجود ندارد، اظهار کرد: تاکید فعلی ما بر رعایت پروتکل ها و تشویق مردم به واکسیناسیون دز سوم است.

وی در خاتمه درباره شیوع سویه های نو کرونا از جمله دلمیکرون، شرح داد: بحث دلمیکرون یک بحث تئوریک است که هنوز از مجامع علمی و محققین کشورهایی که شیوع بیشتری از امیکرون را داشتند، گزارش نشده است. کامبینیشن (تلفیق) دو ویروس دلتا و امیکرون فعلا وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18785

به "دلمیکرون به ایران می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلمیکرون به ایران می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید