دریای مدیترانه جولانگاه رزمایش هوایی- دریایی ترکیه

به گزارش بانیما، نیروی دریایی ترکیه گفت که تمرین نظامی مشترک دریایی و هوایی این کشور در آبهای بین المللی دریای مدیترانه برگزار شده است.

دریای مدیترانه جولانگاه رزمایش هوایی- دریایی ترکیه

به گزارش نیروی دریایی ترکیه این رزمایش با شرکت 17 جنگنده تحت فرماندهی آناتولی مرکزی به همراه هشت ناو جنگی با عنوان آموزش در دریاهای باز روز پنجشنبه برگزار شد.

بنا به اطلاعیه یاد شده این رزمایش به مدت هشت ساعت انجام شد و در جریان آن که دو هزار کیلومتر از مرزهای آبی ترکیه فاصله داشت، تمرین سوختگیری در هوا، اصول کنترل فرماندهی از دور و موارد مشابه انجام شده است.

دریای مدیترانه یا دریای میانه دریایی است که به اقیانوس اطلس متصل است و در شمال آن توسط اروپا، از جنوب آفریقا و از شرق توسط آناتولی و شام فرا گرفته شده است.

کارشناسان این رزمایش را با حضور نظامی ترکیه در لیبی مرتبط دانسته اند.

مدیترانه میان سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع است. این دریا از راه تنگه جبل الطارق به اقیانوس اطلس راه دارد و به وسیله کانال سوئز در مصر با دریای سرخ مربوط است. این دریا از لحاظ کشتیرانی و ترابری دریایی از مهم ترین دریاهای جهان به شمار می رود.

وسعت این دریا 2 میلیون و 500٬000 هزار کیلومتر مربع است.

لازم به ذکر است، سیاست های ترکیه در زمینه لیبی و قبرس مورد انتقاد شدید کشورهای مختلف واقع شده است و ترکیه در راستای حمایت های خود به خصوص از دولت مرکزی لیبی اقدام به اعزام برخی واحدهای نظامی به آن کشور کرده است.،ایرنا

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10188

به "دریای مدیترانه جولانگاه رزمایش هوایی- دریایی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریای مدیترانه جولانگاه رزمایش هوایی- دریایی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید