دام سفرهای خارجی برای تزریق واکسن کرونا، در تور شیادان نیفتید!

به گزارش بانیما، تب سفر به برخی کشورهای همسایه برای دریافت واکسن کرونا در حالی بالا گرفته که معلوم نیست چه واکسنی به مسافران تزریق خواهد شد.

دام سفرهای خارجی برای تزریق واکسن کرونا، در تور شیادان نیفتید!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران به نقل از خراسان، ردر گزارشی به یک آگهی جنجالی تور مسافرت خارجی با آپشن تزریق واکسن کرونا پرداخته است که بخش های مهم آن در ادامه می آید.

تور استانبول، ویژه تزریق واکسن کرونا؛ عنوانش آن قدر جذاب است که ممکن است خیلی ها را وسوسه سفری متفاوت به کشور همسایه کند؛ به ویژه آن که به نظر می رسد کشور ما به دلیل مسائل ناشی از تحریم در خرید واکسن، احتمالا چندماه دیرتر از کشورهای همسایه، واکسیناسیون کرونا را آغاز خواهد کرد. روز گذشته انتشار این آگهی در فضای مجازی، برای خیلی ها وسوسه انگیز شد و ما هم رد آن را زدیم تا ببینیم ماجرایش چیست.

100 تماس برای یک آگهی ساختگی!

در آگهی منتشرشده، شماره های تماس و آدرس سایت شرکت مربوط مخدوش شده اما با کمی جست وجو از روی نشانه ها، می توان آن را پیدا کرد. تماس می گیرم و خود را به عنوان متقاضی این تور معرفی می کنم؛ کارشناس پاسخگو در جریان ماجرا نیست و اجازه می خواهد پس از بررسی موضوع، نتیجه پیگیری را اعلام کند.

کمتر از 5 دقیقه بعد، یکی دیگر از کارشناسان این شرکت تماس می گیرد و می گوید: ما از شما عذرخواهی می کنیم، آگهی منتشرشده مربوط به تورهای ما نیست و بدون اطلاع ما از تصاویر تبلیغاتی ما برای این کار استفاده کرده اند.

این که این شرکت مسافرتی برگزاری چنین توری را تکذیب می کند، امیدوارکننده است، اما جمله آخر صحبت های این کارشناس با من، ماجرای دیگری را روشن می کند: از صبح تا الان بیشتر از 100 نفر برای این آگهی و سفر به ترکیه با ما تماس گرفته اند. 100 تماس برای یک آگهی ساختگی!

تور شیادان برای ساده لوحان

تماس با چند شرکت مسافرتی دیگر مطمئنم می کند که لااقل چنین تورهایی به طور رسمی وجود ندارد. هرچندکه احتمالا برخی شیادان بی خیال این تب و تاب جامعه برای کسب سودهای کلان نمی شوند و احتمالا با این وعده های پوچ، طعمه های خود را به دام می اندازند و حتی ممکن است به صورت غیر رسمی هم اکنون در حال جذب مسافر برای این تورها باشند.

در ترکیه چه خبر است؟

حداقل کار ممکن قبل از سفر به کشورهای دیگر برای تزریق واکسن کرونا، این است که بدانیم شرایط خود آن کشورها چگونه است. به عنوان مثال، در کشور ترکیه آن طور که وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده، میزان واردات اولیه واکسن کرونا بین 10 تا 20 میلیون دوز خواهد بود و تزریق آن از 11 دسامبر (2 روز دیگر) با اولویت کادر درمان آغاز می شود، آن هم یک واکسن ساخت چین که هنوز تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را ندارد.

اما به گفته فخرالدین کوجا واکسیناسیون گسترده در این کشور پس از تولید واکسن بومی از ماه آوریل (حداقل 3 ماه دیگر) خواهد بود. واضح است که طبق این اطلاعات خبرگزاری رسمی ترکیه، خبری از پیش بینی تزریق واکسن برای گردشگران نیست و بدون شک مسافران خارجی در مقابل مردم این کشور دارای اولویت نخواهند بود.

احتمالات نگران کننده

این ماجرا ابعاد نگران کننده دیگری هم دارد. یک موضوع مهم در این زمینه، تلاش های عجیب و غریب ترکیه در هفته های اخیر برای احیای صنعت گردشگری این کشور است. ترک ها که مهم ترین درآمد کشورشان از گردشگری است، مدت هاست سعی می کنند شرایط این کشور در زمینه کرونا را مناسب و همه چیز را مهیای پذیرش گردشگران خارجی نشان دهند و چه چیز بهتر از گردشگران ایرانی که ارزآورترین مسافران برای ترکیه بوده اند و حالا هم می توان با تبلیغ های کاذبی مثل تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا آن ها را به این کشور کشاند. اما حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که شرایطی هم برای تزریق واکسن احتمالی به گردشگران فراهم شود، یک احتمال خطرناک تر وجود دارد که هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد.

در همین رابطه توصیه های دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خواندنی است:

چه تضمینی وجود دارد؟

از کجا معلوم که در کشوری مثل ترکیه یا هر کشور دیگر، واکسنی که به گردشگران خارجی و به ویژه مردم ما تزریق خواهد شد، همان واکسنی باشد که مراحل تست انسانی را پشت سرگذاشته و تا حدی تایید شده است؟ شاید واکسنی تزریق شود که هنوز هیچ تاییدیه ای ندارد.

من تعجب می کنم که چطور برخی از مردم ما چنین تصوراتی دارند و فکر می کنند خوب است برای تزریق واکسن به یک کشور دیگر بروند؛ این یک تصمیم نگران کننده و خطرناک است.

هزینه 1500 برابری نکنید!

هم اکنون همه واکسن های احتمالی کرونا تجربه اول خود را پشت سر می گذارند و چه بهتر که ما فرصت کافی برای تعیین شدن نتیجه کامل آن ها را داشته باشیم، اتفاقا در این مورد اگر کمی دیرتر از دیگر کشورها اقدام به واکسیناسیون کنیم، اطمینان خاطر بیشتری از میزان دقت و اثرگذاری واکسن خواهیم داشت.

ضمن آ ن که اگر کسی بخواهد در کشورهای همسایه واکسن کرونا بزند، باید حدودا 1500 برابر بیشتر از آن چه در کشور خودمان لازم است، هزینه کند.

واکسن ها به ایران می رسد

خوشبختانه تلاش های خوبی برای خرید واکسن اجرا شده است، هم سازمان جهانی بهداشت به ما واکسن می دهد و هم پیش خرید واکسن از کشورهایی مثل هند اجرا شده است.

علاوه بر این ها شرکت آسترازنکا به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولید واکسن هم اعلام کرده است که 10 میلیون دوز واکسن کرونا به ایران خواهد داد.

درخواست من از مردم این است که کمی خویشتن داری و صبوری کنند تا به امید خدا خیلی زود واکسن کرونا تحت نظارت وزارت بهداشت کشورمان وارد و تزریق آن آغاز شود.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13484

به "دام سفرهای خارجی برای تزریق واکسن کرونا، در تور شیادان نیفتید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دام سفرهای خارجی برای تزریق واکسن کرونا، در تور شیادان نیفتید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید