خبرنگاران پویش مامان پزشک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می گردد

به گزارش بانیما، مشهد- خبرنگاران- سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای پویش مامان پزشک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه اطلاع داد و گفت: این پویش با هدف مطلع سازی مادران با استفاده از شیوه نوین آموزش های مجازی در راستای پیشگیری از مسائل ناخواسته مبتلا به بچه ها اجرا می گردد.

خبرنگاران پویش مامان پزشک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

دکتر سجاد سحاب نگاه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای رسالت خود با همکاری اساتید هیأت علمی گروه نوزادان و اطفال و شهرداری مشهد به سرپرستی دکتر بهاره ایمانی، متخصص بچه ها و فلوشیپ تغذیه اطفال، با هدف افزایش مطلعی و بینش جامعه برای عموم مردم مجموعه ای از آموزشهای مجازی را تدوین و منتشر می نماید.

وی ادامه داد: این آموزش های مجازی در قالب کارگاه های مجازی علمی - آموزشی رایگان به وسیله لایو ایتستاگرامی، واتساب و توزیع سی. دی های آموزشی با موضوع مسائل شایع بچه ها مثل سوء تغذیه، عوامل استرسهای روحی و روانی، شب اداری و سایر مسائل موجود در دوران کودکی در قالب مجموعه پست های آموزشی علمی جهت مطلعی و توانمندسازی مادران ایرانی در رفتار صحیح با آینده سازان این مرز و بوم طراحی و اجرایی شده است.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برگزاری همزمان طرح پژوهشی اجتماعی در جریان پویش، با هدف ارزیابی میزان تغییر مطلعی مادران شرکت کننده در طرح اضافه کرد: دوره آموزشی - پژوهشی مامان پزشک با حمایت های خوبی که از طرف شهرداری و رسانه ها داشته است به صورت یک پروژه سراسری به اجرا در آمده است .

سحاب با بیان این که تربیت و آموزش نیروی محقق جوان، رسالت بزرگی است که کمیته تحقیقات همیشه به دنبال آن بوده است اضافه کرد: یکی از مواردی که شاید تا کنون کمتر به آن توجه شده است ترویج فرهنگ به کارگیری علم و توانمندی محققان در جامعه است.

وی ادامه داد: دانشگاه در خدمت جامعه یکی از بنیادهای فکری و اساسی دانشگاه های نسل حاضر است که ما نیز باید این شعار را در گفتمان های غالب پژوهشی خود ترویج کنیم.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از سیاست های این کمیته، ترویج و اجرای پروژه هایی است که مستقیم با مردم در تماس است به همین منظور این طرح در کمیته تحقیقات دفتر پژوهش های اجتماعی شکل گرفت و نخستین پروژه آن تحت عنوان مامان پزشک آغاز شده است واژه مامان پزشک تداعی کننده مادران مطلع، مسوولیت پذیر و آموزش دیده، پیشرو در زندگی، شاداب و کارآمد است.

سحاب از عموم مردم ، به ویژه مادران و افراد دغدغه مند یادگیری روشهای علمی رشد و تربیت فرزند خواست تا به این پویش ملی بپیوندند.

80 درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به مابقی توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد،تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12543

به "خبرنگاران پویش مامان پزشک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران پویش مامان پزشک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش مامان پزشک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید