خبرنگاران فرسایش بادی سالانه 202 میلیارد ریال برای خراسان جنوبی خسارت دارد

به گزارش بانیما، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: میزان خسارت فرسایش بادی به منابع زیست محیطی و مالی در کانون های فرسایش بادی استان سالانه 202 میلیارد و 525 میلیون ریال برآورد شده است.

خبرنگاران فرسایش بادی سالانه 202 میلیارد ریال برای خراسان جنوبی خسارت دارد

علیرضا نصرآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: استان خراسان جنوبی 9 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده که مساحتی معادل 14 میلیون و 562 هزار و 950 هکتار را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه عرصه های منابع طبیعی در قالب حوزه های آبخیز با رویکرد جامع و سیستمیک مدیریت می گردد بیان کرد: این استان با قرار داشتن بر روی کمربند خشک و نیمه خشک موجب شده که از مجموع عرصه های طبیعی استان 36 درصد را عرصه بیابانی و 50 درصد را مراتع کم تراکم بیابانی تشکیل دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی توضیح داد: این استان با 12 میلیون و 989 هزار و 284 هکتار اراضی بیابانی و مراتع کم تراکم بیابانی، این استان بیابانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه 86 درصد مساحت استان را بیابان و مراتع کم بیابانی تشکیل داده است ادامه داد: بارندگی کم و با پراکنش نامناسب، میزان تبخیر سالانه بیشتر از نزولات جوی سالانه، فقر پوشش گیاهی و وجود بادهای فرساینده از جمله ویژگی های نواحی بیابانی استان به شمار می آید.

نصرآبادی یادآور شد: از مجموع مساحت استان سه میلیون و 121 هزار و 476 هکتار آن تحت فرسایش بادی در 23 منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: از این سطح نیز یک میلیون و 386 هزار و 741 هکتار آن جزو کانون های بحران فرسایش بادی در 28 کانون است که در تمام شهرستان های استان پراکنده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در دولت تدبیر و امید در زمینه بیابان زدایی سطحی معادل 17 هزار و 729 هکتار نهالکاری، 15 هزار و 25 هکتار مدیریت روان آب سطحی و 600 هکتار مالچ پاشی در استان صورت گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15108

به "خبرنگاران فرسایش بادی سالانه 202 میلیارد ریال برای خراسان جنوبی خسارت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرسایش بادی سالانه 202 میلیارد ریال برای خراسان جنوبی خسارت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید