سرویس مدرسه، دغدغه اولیا شده است

به گزارش بانیما، کرایه بالای بعضی از سرویس های مدارس و فعال نشدنشان ، مشکلاتی است که والدین دانش آموزان با آنها روبرو هستند.

سرویس مدرسه، دغدغه اولیا شده است

با بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس های درس، سرویس مدارس به یکی از دغدغه های اولیای دانش آموزان تبدیل شده است.

از جمله مسائل موجود در حوزه سرویس های مدارس کرایه بالایی است که بعضی رانندگان و شرکت ها درخواست می نمایند.

وجود مراقب در سرویس ها به خصوص سرویس دانش آموزان مدارس ابتدایی، نیازی است که باید حتما به آن توجه گردد.

بالاتر بودن کرایه خودروها از نرخ مصوب

مادر یکی از دانش آموزان بیرجندی گفت: برای سرویس مدرسه فرزندم به وسیله مدرسه پیگیری هایی انجام دادم، اما مدرسه می گوید ما سرویس نداریم و باید به صورت شخصی اقدام کنید.

او اضافه نمود: با کرایه های زیادی که رانندگان پیشنهاد می دهند، لازم است تا مدارس نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام نمایند؛ یک خودروی سواری برای جابجایی دانش آموز، مبلغی حدود یک میلیون و 700 هزار تومان را طلب نموده است.

بیشتر بخوانید

  • سرویس مدارس زیر ذره بین والدین

یکی از رانندگان سرویس مدارس نیز اعلام کرد: باید کرایه ها به گونه ای مشخص گردد که برای راننده نیز صرفه مالی داشته باشد و راننده متضرر نگردد.

او گفت: تا به امروز شخص دیگری را برای مراقبت از دانش آموزان در سرویس قرار نداده اند و خودم مراقبت از سلامت مسافرینم را بر عهده دارم.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشخص قیمت سرویس ها بر عهده کارگروه ماده 18 در شورای شهر است، گفت: جلسه ای در شورا تشکیل شده، اما قیمت مصوبی به آموزش و پرورش اعلام نشده است.

او از مدارس خواست تا نسبت به راه اندازی سرویس مدارس و ساماندهی ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام نموده و وجود مراقب در سرویس ها به خصوص در سرویس مدارس ابتدایی را مدنظر قرار دهند.

بذرافشان کارشناس امور تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند نیز در مورد تأیید صلاحیت رانندگان گفت: رانندگان باید ابتدا در سامانه سپند ثبت نام خود را برای فعالیت در بخش مدارس انجام دهند.

او اظهار کرد: پس از ثبت نام در این سامانه، استعلام های لازم صورت می گیرد و در صورت تأیید صلاحیت، مجوز برای فعالیت راننده صادر می گردد.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 21133

به "سرویس مدرسه، دغدغه اولیا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس مدرسه، دغدغه اولیا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید