خبرنگاران سفیر فرانسه در باکو احضار شد

به گزارش بانیما، باکو - خبرنگاران - ذاکاری گروس سفیر فرانسه در باکو روز آدینه در رابطه با قطعنامه اخیر مجمع ملی این کشور به وزارت امور خارجه جمهوری آذرایجان احضار شد .

خبرنگاران سفیر فرانسه در باکو احضار شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، اعتراض دولت باکو در ارتباط با قطعنامه حمایت از جوامع مسیحی اروپا و شرق و مردم ارمنستان صادره روز گذشته (پنجشنبه) از سوی مجمع ملی فرانسه ، به سفیر ابلاغ شد.

به استحضار سفیر فرانسه رسانده شد که این سند صادره از سوی مجمع ملی این کشور با موازین و اصول حقوق بین المللی ، منشور سازمان ملل متحد ، دیگر قوانین بین المللی و نیز قطعنامه های شماره 822 ، 853 ، 874 و 884 شورای امنیت سازمان ملل متحد صادره در سال 1993 میلادی برای حل مناقشه قره باغ، مغایرت دارد .

مجمع ملی فرانسه روز گذشته با صدور قطعنامه ای از دولت این کشور خواهان به رسمیت شناختن منطقه قره باغ کوهستانی شد و قبل از ان مجلس سنای فرانسه نیز 25 نوامبر (5 آذر ماه) یک سند مشابه را در این زمینه صادر نموده بود که اعتراض دولت باکو را به دنبال داشت .

این در حالی است که کارشناسان سیاسی بر این باورند که این قطعنامه های سنا و مجمع ملی فرانسه در حد توصیه بوده و قدرت اجرایی ندارد.

مجلس فرانسه بعنوان قوه قوه مقننه این کشور از مجمع ملی و مجلس سنا تشکیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13110

به "خبرنگاران سفیر فرانسه در باکو احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر فرانسه در باکو احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید