خبرنگاران بهره برداری از 99 طرح در قشم

به گزارش بانیما، قشم-خبرنگاران- 99 طرح از 310 طرح مناطق آزاد کشور، در قشم در حال اجراست که تا انتها دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران بهره برداری از 99 طرح در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عصر پنجشنبه در آیین تقدیر از خبرنگاران گفت: مبلغ سرمایه گذاری طرح های این منطقه 310 هزار میلیارد ریال است.

حمیدرضا مومنی اضافه کرد: سه هزار و 200 هکتار زمین برای فراوری میگو در قشم به بهره برداری می رسد که سرمایه گذاری و شاغلان آنها بومیان منطقه هستند.

وی در ادامه گفت: پیش بینی می گردد تا دو سال آینده 25 هزار تن میگو در سال فراوری گردد که برای یک هزار نفر از بومیان جزیره زمینه اشتغال فراهم می نماید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: با صادرات 90 درصد از میگوهای فراوریی در این طرح پرورش میگو، چهار هزار میلیارد ریال درآمد ارزی حاصل می گردد.

وی از رشد بیش از 250 درصدی در صنعت هتلینگ قشم اطلاع داد و اضافه کرد: هم اکنون در جزیره قشم 9 هزار تخت هتلی داریم که این آمار در پنج سال گذشته 3 هزار و 570 تخت مهمانسرایی بوده است.

مومنی توضیح داد: یکهزار و 700 تخت آماده افتتاح نیز وجود دارد که به دلیل ویروس کرونا و ضرر و زیان های حاصل از آن، تا کنون افتتاح نشده است.

وی در بخش انرژی نیز از ورود به مدار یکهزار مگاوات برق اطلاع داد و اضافه کرد: اولین پالایشگاه نفت سنگین تا هفته دولت به بهره برداری می رسد که ظرفیت آن فراوری 35 هزار بشکه نفت خام است و 800 نفر در حال کار هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک اسکله نفتی در قشم افتتاح خواهد شد که یکی از سه اسکله اصلی صادرات نفت در کشور به حساب می آید.

وی از ذخیره سازی سه میلیون 200 هزار بشکه اطلاع داد و اضافه کرد: در هفته دولت ذخیره سازی سه میلیون و 200 هزار بشکه نیز کلنگ زنی می گردد که این طرح تا انتها سال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در حوزه سوخت رسانی به کشتی ها چهار مجوز صادر شده است که یکی از آنها هم اکنون در حال فعالیت است.

مومنی اضافه کرد: در توسعه فعالیت های دریایی طرح توسعه مد کندالو در حال فعالیت است که یکی از افتخارات کشور به حساب می آید که 400 نفر شاغل دارد.

90 درصد فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم الکترونیک می گردد

وی با اعلام اینکه ارایه خدمات الکترونیک از فساد جلوگیری و باعث تسهیل امور می گردد اظهار داشت: تا انتها شهریور ماه سال جاری 90 درصد امور سازمان به وسیله الکترونیکی پیگیری و انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جمع خبرنگاران گفت: صراحت، صداقت و صمیمیت از ارکان شغل شریف خبرنگاریست و انتقاد یک طرفه منصفانه نیست و صراحت به معنای این نیست که ما خلاف اخلاق عمل کنیم.

وی اضافه کرد: امروز خوشحالم که در این جلسه خبرنگاران دغدغه جزیره قشم را دارند و آن ها را به جای دغدغه شخصی خود مطرح کردند.

مومنی اظهار کرد: اگر قرار است در قشم توسعه پایدار اتفاق بیفتد به وسیله جوامع محلی باید باشد و با یاری خبرنگاران و تزریق امید به جامعه این امر امکانپذیر است.

برای ترخیص کالا باید منشا ارزی گردد

مدیرعامل منطقه آزاد قشم در پاسخ به مطالبه خبرنگاران در مورد شرایط ترخیص کالا گفت: بانک مرکزی تقاضای روشن شدن منشا ارزی را داشته است و این امر باعث ایجاد مسائل شده است.

وی اضافه کرد: اقداماتی در این خصوص اجرا شده است و در جلسه با معاون رییس جمهور، شرایط قشم را به ایشان انتقال دادیم و به دنبال برطرف این مشکل هستیم.

مومنی با بیان اینکه بیش از 12 هزار کسبه در قشم و درگهان حضور دارند اظهار کرد: وزارت صمت شب گذشته اظهار داشت با هماهنگی بانک مرکزی به صورت مقطعی این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: نسبت به تجار قشم که به آن ها مجوز فعالیت داده ایم مسوولیم و از صبر ایشان سپاسگزاریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: این موضوع، امری ملی است و برای ثبت سفارش برنامه ریزی هایی اجرا شده است.

علت آتش سوزی لنج در حال آنالیز است

وی توضیح داد: به گل نشستن لنج باری به علت مسائل فنی بود و در موضوع آتش سوزی نیز در حال آنالیز است.

مومنی در مورد تجهیزات آتش نشانی گفت: با قراردادی که با کشور ژاپن داریم به زودی تجهیزات فنی وارد جزیره خواهد شد و در درگهان و اسکله و قشم مستقر خواهد شد.

وی در مورد واگذاری های زمین در قشم اضافه کرد: شرایط واگذاری طبق دستورالعمل های کشور و با اعلام در سایت سازمان انجام می گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با انتقاد از فروش زمین در گذشته توضیح داد: بسیاری از زمین های واگذار شده به صورت غیر قانونی به غیر واگذار شده است و روال قانونی تا زمان صدور سند پس از ساخت توسط سازمان رصد می گردد.

در انتها از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، از خبرنگاران جزیره قشم تقدیر شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11228

به "خبرنگاران بهره برداری از 99 طرح در قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری از 99 طرح در قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید