حقایقی پنهان در فیلم ها که برای فهمیدن آنها باید یک کاراگاه باشید

به گزارش بانیما، گاهی جزئیات و نکاتی در فیلم های سینمایی وجود دارند که برای پی بردن به آن ها باید یک کاراگاه واقعی باشید.

حقایقی پنهان در فیلم ها که برای فهمیدن آنها باید یک کاراگاه باشید

به گزارش خبرنگار دوستداران واقعی فیلم های سینمایی می دانند که گاهی وقت ها کارگردان ها جزئیات و نکات پنهانی در فیلم هایشان دارند که در واقع هدیه آن ها به هواداران تیزبینشان است. برای مثال در فیلم سینمایی نجات آقای بنکس که مجسمه اسکار والت دیزنی در آن مشهود بود. اما گاهی در فیلم ها نکات پنهانی وجود دارند که تنها هواداران دو آتیشه و کاراگاه های واقعی می توانند آن ها را کشف نمایند.

در اینجا به چند مورد از این نکات که اصطلاحا به ایستر اگ معروف هستند اشاره خواهیم کرد.

کورالاین Coraline

در استاپ موشن کورالاین که سال 2009 ساخته شد سکانسی را می بینیم که شخصیت اصلی در بین درختانی که شکوفه زده اند حضور دارند. عوامل این اثر 800 ساعت را صرف آن کردند تا بیش از 250 هزار دانه پاپ کورن را رنگ و به جای شکوفه روی 70 درخت استفاده نمایند.

هری پاتر و تالار اسرار Harry Potter and the Chamber of Secrets

در فیلم سینمایی هری پاتر و تالار اسرار محصول سال 2002، هری پاتر پیش از آنکه به دفتر خاطرات تام ریدل بخورد، در اتاقی با نور شمع است. زمانی که در راهرو قرار میگیرد همه چیز سیاه و سفید است، اما همچنان میتوانید ببینید که نور شمع روی صورت او سو سو می زند.

ظهور نگهبانان Rise of the Guardians

در این اثر که سال 2012 ساخته شد، فرشته دندان یک موش را به عنوان عضوی از بخش اروپایی فرشتگان دندان معرفی میکند. این موش در واقع یکی از شخصیت هایی بود که در کتاب های بچه ها اسپانیایی استفاده شده بود که پرز موشه نام دارد. حتی در دوبله اسپانیایی این اثر نیز این موش با نام پرز مورد خطاب قرار داده شد.

نجات آقای بکنس Saving Mr. Banks

در این فیلم سینمایی که در خصوص مذاکرات تراوز با کمپانی والت دیزنی برای ساخت فیلم مری پاپینز است، مجسمه ویژه ای را که آموزشگاه اسکار به این کمپانی داده بود میتوان دید. دیزنی برای انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله یک جایزه با یک اسکار معمولی و هفت اسکار کوچک دریافت نموده بود.

فیلم لگو The Lego Movie

در فیلم سینمایی لگو محصول سال 2014، بعد از آنکه شخصیت لگویی اِمِت به دنیای انسان ها می رود توسط کودکی به نام فلن از روی زمین برداشته می گردد. وقتی او به دنیای لگویی باز میگردد، اثر انگشتی روی بدنه او دیده می گردد که به نظر متعلق به همان کودک است.

یاران حلقه The Fellowship of the Ring

فیلم سینمایی یاران حلقه اولین قسمت از سه گانه ارباب حلقه ها، محصول 2011 است. دیالوگ هایی که شان بین باید در سکانس شورای الراند می گفت شب قبل از فیلمبرداری بازنویسی شد و به همین خاطر این بازیگر وقت کافی برای حفظ آن ها نداشت. به همین خاطر او متن تعدادی از دیالوگ های خود را به زانو هایش وصل نموده بود تا بتواند در شرایط لازم بخواند. او در میانه فیلمبرداری چندین بار به پایین نگاه کرد که اگر باهوش می بودید باید متوجه می شدید.

موانا Moana

در انیمیشن موانا، شخصیت اصلی فیلم یک خوک و یک خروس را در کنار خود دارد. این سنت ملوان هاست که برای زنده ماندن، طرح های خروس و خوک را روی هر کدام از پا های خود تتو می نمایند تا در صورت از بین رفتن و شکستن کشتی، جان سالم به در ببرند. این موضوع به این دلیل است که خوک ها و خروس ها به دلیل شناور شدن روی آب، خود را از غرق شدن نجات دهند.

رنگو Rango

در انیمیشن برنده اسکار رنگو محصول سال 2011، شخصیت مار زنگی با نام جیک بر اساس شخصیت تبهکار فیلم سینمایی خوب، بد، زشت خلق شده است. روی صورت این مار، سیبیل فراموش نشدنی این شخصیت را می توان دید.

یک دم آمریکایی An American Tail

در این انیمیشن رنگ مجسمه آزادی کاملا درست به تصویر کشیده شده است. از آنجایی که داستان این اثر در سال 1885، سالی که ساخت مجسمه تکمیل شد روایت می گردد، رنگ مجسمه هنوز برنز براق بود. از سال 1900 به بعد بود که این مجسمه به دلیل جلوگیری از اکسیده شدن با رنگ سبز پوشیده شد.

جوکر Joker

اگرچه در فیلم سینمایی جوکر محصول سال 2019 بتمنی را ندیدیم، اما اشاره هایی به این شخصیت در فیلم شده بود. در سکانس ابتدایی فیلم با دقت بیشتر یک چهره آشنا را می توان دید.

دانشگاه هیولا ها Monsters University

در دنیای هیولا ها، انرژی از ترس و جیغ گرفته و در مخازن مخصوصی ذخیره می گردد. از آنجا که این انرژی به حالت گاز است، کلید ها به صورت سوپاپ هستند و به جای سیم برق نیز از لوله استفاده شده که نشان دهنده توجه زیاد به جزئیات در این اثر است.

منبع:Brightside

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12331

به "حقایقی پنهان در فیلم ها که برای فهمیدن آنها باید یک کاراگاه باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی پنهان در فیلم ها که برای فهمیدن آنها باید یک کاراگاه باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید