جواب سهمگین چین به تحریم های فناوری آمریکا

به گزارش بانیما، در طرحی دو ساله، تمام تجهیزات آمریکایی از اداره ها و سازمان های چین با محصولات فراوری این کشور جایگزین می گردد.

جواب سهمگین چین به تحریم های فناوری آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، چین پس از گذشت چند ماه تصمیم گرفت تا جواب درخوری به تحریم های آمریکا بدهد، چندی پیش بود که دولت چین در جواب تحریم هوآوی، ورود فراوریات آمریکایی به خاک خود را با شرایط خاص و سخت همراه کرد. اما حال تصمیم جدیدی گرفته شده و از این پس تمام اداره ها و سازمان های دولتی چین باید خالی از هرگونه لوازم و تجهیزات آمریکایی باشند. بر اساس گزارشات جدید، دولت چین برنامه دارد تا سال 2022 تمامی تجهیزات غربی را از سازمان ها و اداره های دولتی خارج نموده و از فراوریات داخلی چینی جایگزین کند.

البته این اولین باری نیست که چنین دستوری توسط دولت چین صادر می گردد، اما دفعات گذشته در اجرا آن پشتکاری دیده نشد، به نظر می رسد جدیت چین در مقابله با فراوریات آمریکایی این بار جدیت فراوانی دارد و این کشور پهناور به دنبال گسترش نگاه ژئوپلتیک خود است. نا گفته نماند دیگر کشورهای بزرگ و تاثیر گذار از جمله روسیه و ایران نیز با همین رویکرد به مقابله با فراوریات خارجی (به ویژه غربی) و حمایت از فراوری داخلی برآمده اند.

بر اساس قانون امنیت اینترنت 2017، چین همچنین سعی در افزایش امنیت و وارد شدن داده ها را دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های این قانون نظارت بر امن بودن و قابل کنترل بودن داده ها است که امنیت کلی اینترنت در این کشور را افزایش می دهد.

با این قوانین شرکت هایی مانند مایکروسافت، اپل، دل و HD زیان فراوانی می بینند، زیرا چین بزرگ ترین بازارهای محصولات فناوری در دنیا است. جمعیت میلیاردی این کشور علاقه زیادی به فراوریات فناوری دارند و بازار فناوری این کشور نیز همیشه پرسود است. دیدگاه کلی در چین آن است که نمونه هر محصولی که در دنیا فراوری می گردد، با همان کیفیت و حتی بالاتر، در داخل خود چین فراوری گردد. نمونه این ایده نیز شرکت لنوو است که به طور کلی در چین فراوری شده، اما پردازنده آن از آمریکا و حافظه ذخیره سازی آن از کره جنوبی تامین می گردد، اما در نهایت لنوو یک برند چینی است که شاید به زودی در زمینه ساخت حافظه و پردازنده خود کفا گردد. مانند هوآوی که در زمینه ساخت بسیاری از فناوری ها مانند پردازنده تلفن هوشمند، خودکفا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5966

به "جواب سهمگین چین به تحریم های فناوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواب سهمگین چین به تحریم های فناوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید