جشنواره امام رضا(ع) عمومی ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور است

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در کرمان، مرتضی سعیدی زاده صبح چهارشنبه در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره شعر فارسی رضوی کرمان در محل اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره امام رضا علیه السلام بیست سال است که عرصه هنری و رسانه ای را تجربه می نماید و این جشنواره عمومی ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور در عرصه رسانه است، جشنواره ای که در بیش از سه هزار نقاط ایران و دنیا توسعه پیدا نموده و اتفاقات خوبی را در جریان سازی رضوی شکل داده است.

جشنواره امام رضا(ع) عمومی ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور است

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام با اشاره به این که تا به امروز هشت میلیون و 500 اثر در فضای رقابتی در سال های مختلف به جشنواره ارسال شده است، بیان نمود: در دوره تازه بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در کنار پاسداشت عرصه عمومی بودن جشنواره به تخصصی و حرفه ای شدن جشنواره می پردازیم.

وی ادامه داد: جشنواره امام رضا علیه السلام را با توجه به اکوسیستم فرهنگی کشور انجام می دهیم و هر استان را به عنوان نماینده برگزاری یک جشنواره تعریف می کنیم، به عنوان مثال در استان تبریز جشنواره تئاتر رضوی، در استان کرمان جشنواره شعر رضوی، در استان سمنان جشنواره داستان رضوی و غیره برگزار می گردد.

سعیدی زاده بیان نمود: در کرمان قبل از جشنواره کنونی امام رضا علیه السلام که از سال 81 در حال برگزاری است، جشنواره امام رضا علیه السلام را پایه گذاری نموده اند و می توان گفت این جشنواره در کرمان هفت الی هشت دوره قبل از جشنواره اصلی در حال فعالیت است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در مورد روینمودها و محورهای جشنواره اظهار کرد: رویکرد ما در برگزاری جشنواره امام رضا علیه السلام، فراوری محصول است؛ به این معنی که کاری که هنرمندان انجام می دهند باید به گونه ای باشد که به صورت محصول در اختیار آحاد جامعه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره، جشنواره امام رضا علیه السلام را در سطح ملی برگزار نموده ایم؛ همان گونه که دبیر جشنواره را از اساتید شعر آیینی و ملی انتخاب نموده ایم تا با بهره گیری از اساتید هنر و فرهنگ بتوانیم شعر این عرصه را تقویت کنیم.

سعیدی زاده ارتقا و رشد جوایز در این دوره از جشنواره را از روینمودهای دیگر جشنواره نام برد و گفت: توجه به توانمندسازی و استعدادیابی در فرآیند جشنوار و تشکیل هیات داوران ملی، از دیگر اقدامات مد نظر ماست.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام توضیح داد: در 16حوزه جشنواره که چهار عرصه آن در حوزه بین المللی نیز فعالیت می نمایند.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد ما عمومی سازی فرهنگ رضوی و فراوری آثار فاخر است تا بتوانیم محصولات فاخر را در معرض عموم مردم قرار دهیم، ادامه داد: برگزاری شب شعر و نشست های شعری از دیگر برنامه های مد نظر است.

سعیدی زاده گفت: امام رضا علیه السلام محل وفاق همه اقشار با هر گرایشی است و در برهه کنونی احتیاج به برجسته سازی این شخصیت والا داریم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22553

به "جشنواره امام رضا(ع) عمومی ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره امام رضا(ع) عمومی ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید