ثروتمندترین کشورهای جهان

به گزارش بانیما، دوست دارید با ثروتمندترین کشورهای جهان آشنا شوید؟ ثروتمندترین بودن براساس شاخصه هایی تعیین می گردد. مثلا آنالیز اندازه رفاه، رضایت یا عایدی در هر کشور. در این لیست که ثروتمندترین کشورها را در سال 2019 نشان می دهد از شاخص سرانه فراوری ناخالص داخلی به عنوان عاملی در انتخاب ثروتمندترین کشورها استفاده شده است. سرانه فراوری ناخالص داخلی به معنای سهم هر نفر از شاخص فراوری ناخالص داخلی است و فراوری ناخالص داخلی هم دربرگیرنده مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی عنوان می گردد که در یک دوره تعیین معمولا یک ساله در یک کشور به فراوری می رسد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

ثروتمندترین کشورهای جهان

ثروتمندترین کشورهای دنیا

1.قطر Qatar

براساس سرانه فراوری ناخالص داخلی، قطر ثروتمندترین کشور دنیا به شمار میرود. عمده ثروت این کشور مدیون نفت و منابع گاز طبیعی است. قطر کوشش می نماید تا وابستگی اقتصاد خود را به نفت کاهش دهد و با توسعه فراوری و فناوری در زمینه های دیگری هم منابع عایدی برای خود به وجود بیاورد. شادتذین کشورهای دنیا

2.لوکزامبورگ Luxembourg

لوکزامبورگ از آن کشورهای کوچکی است که به خاطر ارائه خدمات مالی و بانکی در شمار ثروتمندترین کشورها قرار می گیرد. صنعت فراوری مواد شیمیایی، پلاستیگ و فولاد هم در این کشور پررونق و عایدیزاست. این کشور کوچک، عایدی و جایگاه خوبی در میان کشورهای اروپایی دارد.

3.سنگاپور سنگاپور

سنگاپور یکی از برترین مراکز مالی و تجاری دنیاست. سیاست عایدیزایی در این کشور مبتنی بر واردات و فروش مجدد کالاها و خدمات پیش می رود. این کشور از پیشرفته ترین کشورهای دنیا از بُعد استراتژی های مالی است و از نظر فناوری هم در دنیا پیش تازانه حرکت می نماید. یعنی فراوری فناوری های تازه و استفاده از آنها در سنگاپور بسیار رایج است. غمگین ترین کشورهای دنیا

4.برونِئی Brunei

با زندگی در کشور کوچک برونئی نیازی به پرداخت مالیات نخواهید داشت. برونئی دارای منابع گاز طبیعی و نفت بسیار زیادی است و همین باعث شده تا با وجود یک اقتصاد متکی بر نفت به عایدیهای بسیار زیادی دست پیدا کند و از نظر فعالیت های تجاری و مالی هم بتواند مشارکت های پرسودی در دنیا داشته باشد.

5.ایرلند Ireland

آیا می دانستید که گوگل و فیس بوک، دفاتر اروپایی خود را در کشور ایرلند تاسیس نموده اند؟ دلیل علاقه شرکت های بزرگ به فعالیت در این کشور، فرایند آسان سیستم مالیاتی این کشور است. حضور شرکت های بزرگ در ایرلند باعث افزایش فراوری ناخالص داخلی و ثروتمند شدن آن می گردد.

6.نروژ

دلیل ثروتمند شدن نروژی ها، ماهی و نفت است. منابع بزرگ نفتی این کشور، آن را ثروتمند نموده و در زمینه صادرات و معرفی محصولات دریایی مانند ماهی هم بسیار پیروز عمل نموده اند. برای مثال، ماهی سلمونی که برای استفاده در سوشی بسیار معروف است، نخستین بار از سوی نروژی ها به ژاپن معرفی گردید. مجله گردشگری خبرنگاران

در آخر ثروتمندترین کشورهای دنیا

شاخص های مختلف دیگری هم برای تعیین ثروتمندترین کشورهای دنیا وجود دارد. برای مثال، اندازه پول موجود در کشور می تواند یکی از شاخصه هایی باشد که برای تعیین این کشورها استفاده می گردد. اگر براساس پول و سرمایه یک کشور بخواهیم، ثروتمندترین کشورها را شناسایی کنیم باید به لیست زیر دقت داشته باشیم:

  • آمریکا؛
  • چین؛
  • ژاپن؛
  • آلمان؛
  • انگلستان؛
  • هند؛
  • فرانسه؛
  • برزیل؛
  • ایتالیا؛
  • کانادا.

در هر حال، براساس عناوین و شاخصه های مختلف هم که ثروتمندترین کشورها را تعیین کنیم باز هم در تمام لیست ها بعضی از گزینه ها مدام تکرار می شوند.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18148

به "ثروتمندترین کشورهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین کشورهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید