توقف مجدد کامیون های تاجیکستان پشت مرزهای ترکمنستان

به گزارش بانیما، در پی محدودیت های مجدد ترکمنستان تعداد زیادی از کامیون و واگن های حامل کالا تاجیکستان پشت مرزهای این کشور متوقف شدند.

توقف مجدد کامیون های تاجیکستان پشت مرزهای ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، در پی محدودیت های مجدد ترکمنستان بیش از 100 واگن و تعداد زیادی کامیون تاجیک حامل دیزل، تجهیزات، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی و غذایی پشت مرزهای این کشور متوقف شدند.

بیش از 20 عدد از این کامیون ها مربوط به محصولات شرکت آلومینیوم تاجیکستان می باشند.

ریاست شرکت آلومینیوم تاجیکستان در حال حاضر برای حل این مسئله و دریافت اجازه حرکت برای محموله های خود از نهادهای ذیربط ترکمنستان درخواست یاری نموده است.

مقامات راه آهن تاجیکستان با تایید این خبر اظهار داشتند که تا به حال از همتایان ترکمن خود در خصوص چرایی توقف واگن و محموله های تاجیک پاسخ مشخصی دریافت نکردند.

سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در نشست خبری اخیر خود با اشاره به وجود معاهده مشارکت استراتژیک میان 2 کشور گفت: دوشنبه و عشق آباد نباید برای یکدیگر مانع و مشکل ایجاد نمایند.

وی گفت: در خصوص دلایل توقف محموله های تاجیکستان پشت مرزهای ترکمنستان تا به حال هیچ پاسخ رسمی از مقامات این کشور دریافت نشده اگر چه دوشنبه در سطوح مختلف خواهان دریافت پاسخ در این زمینه شده است.

مهرالدین همچنین گفت: میان 2 کشور توافقات دوجانبه نیز وجود دارند که بر اساس آن طرفین باید به یاری یکدیگر بشتابند نه آن که موانع ایجاد نمایند.

این بار اول نیست که کامیون های تاجیکستان پشت مرزهای ترکمنستان بدون هیچ شرح رسمی متوقف می شوند.

از جمله ترکمنستان در اواخر ماه آگوست سال گذشته به کامیون های تاجیکستان که پشت مرزهای این کشور از طرف ایران و ازبکستان بودند اجازه نداد که به وسیله خاک عشق آباد به سمت دوشنبه حرکت نمایند.

این وضعیت بیش از یک ماه ادامه یافت و تنها در ماه اکتبر کامیون های تاجیک حق عبور به وسیله خاک ترکمنستان را دریافت کردند.

اما عشق آباد آن موقع نیز هیچ شرح واضحی در این خصوص نداد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1855

به "توقف مجدد کامیون های تاجیکستان پشت مرزهای ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف مجدد کامیون های تاجیکستان پشت مرزهای ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید