توسعه دنیاگردی بخشی مهم در پیش نویس سند همکاری 25ساله ایران و چین ، چین؛ مهم ترین منبع تامین دنیاگرد در دنیا

به گزارش بانیما، معاون گردشگری با اشاره به توسعه گردشگری به عنوان جزئی از مفاد پیش نویس سند همکاری 25 ساله ایران و چین، گفت: سرمایه گذاری در ساخت و تاسیس مراکز مرتبط در ایران توسط چین از جمله مفاد این توافق نامه است.

توسعه دنیاگردی بخشی مهم در پیش نویس سند همکاری 25ساله ایران و چین ، چین؛ مهم ترین منبع تامین دنیاگرد در دنیا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ولی تیموری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اضافه کرد: ایران پیش از قرارداد 25 ساله با چین، برنامه مطالعاتی مفصلی برای جذب دنیاگرد از دیگر کشورها انجام داده بود که یکی از این انتخاب ها چین و فعالیت های مختلف از جمله لغو ویزا دنیاگردان چینی در ایران بود.

وی گفت: سال گذشته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی نیز همراه بخش خصوصی سفری برای توسعه دنیاگردی انجام داد. در ایران نیز فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری عید چینی در 9 استان کشور برگزار گردید اما با شیوع کرونا این برنامه ها لغو شد.

تیموری اضافه کرد: وزارت خارجه ایران نیز همزمان پیش نویس اولیه سند همکاری 25 ساله ایران و چین را که شامل همکاری های بلندمدت دو کشور در حوزه های مختلف می گردد در اختیار وزارت میراث فرهنگی و دنیاگردی قرار داد؛ در شرایطی که بر اساس مطالعات انجام گرفته، دنیاگردان چینی یکی از مقاصد اصلی ایران خواهد بود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری مستقیم چین و مشترک با ایران در تاسیسات دنیاگردی ایران و آموزش راهنمایان دنیاگردی برای جذب دنیاگردان چینی از جمله مفاد این قرارداد میان دو کشور است. همکاری تخصصی در حوزه دنیاگردی و در نتیجه جذب دنیاگرد چینی از موارد مهم پیش نویس این سند است.

چین مهم ترین منبع تامین دنیاگرد در دنیا است

چین مهم ترین منبع تامین دنیاگرد در دنیا است؛ در سال 2018 نزدیک به 150 میلیون چینی به خارج از مرزهای این کشور سفر کردند. وزارت فرهنگ و دنیاگردی چین پیش بینی نموده است با تداوم رشد مالی و افزایش درآمدهای سالانه شخصی، آمار سفر شهروندان این کشور به خارج از چین تا سال 2022 میلادی به 178 میلیون نفر در سال برسد؛ همچنین تخمین زده شده این دنیاگردان در مجموع حدود 1.2 تریلیون یوان هزینه نمایند.

ایران از سال 2011 به فهرست مقاصد دنیاگردی چین وارد شد و از سال 1395 نیز سیاست جذب دنیاگردان چینی را در دستور کار قرار داد. در این راستا هیئت وزیران اوایل تیر سال 1398 مصوبه لغو یک طرفه ویزا با چین را صادر کرد و از 25 تیر به اجرا در آمد. بر اساس این مصوبه چینی ها به مدت 21 روز بدون ویزا می توانند به ایران سفر نمایند.

ایران همچنان در حال مذاکره در خصوص این توافقنامه با عنوان مشارکت جامع استراتژیک چین و ایران است و توافق اولیه را نقشه راه شفاف و راهنمای اصولی برای روابط برد-برد بین دو کشور توصیف نموده است.

منبع: چمدان
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11076

به "توسعه دنیاگردی بخشی مهم در پیش نویس سند همکاری 25ساله ایران و چین ، چین؛ مهم ترین منبع تامین دنیاگرد در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه دنیاگردی بخشی مهم در پیش نویس سند همکاری 25ساله ایران و چین ، چین؛ مهم ترین منبع تامین دنیاگرد در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید