توافق عظیم فدراسیون فوتبال و فیفا در راه است

به گزارش بانیما، خبرنگاران : بحث ورود یاری داور ویدیویی به فوتبال ایران مدت هاست که مطرح می گردد. حالا فدراسیون فوتبال قرار است مکاتبه ای در این زمینه با فیفا انجام دهد. اگر همه چیز به خوبی پیش رود، شاهد بازی های لیگ برتر با حضور VAR از فصل آینده خواهیم بود.

توافق عظیم فدراسیون فوتبال و فیفا در راه است

به گزارشخبرنگاران به نقل از پارس فوتبال، ظاهرا فدراسیون فوتبال به دنبال آوردن سیستم یاری داور ویدیویی به فوتبال ایران است و این اتفاق حداقل تا اوایل لیگ دو فصل بعد خواهد افتاد.

فدراسیون فوتبال ایران میخواهد مکاتبات و مذاکرات خود را برای آوردن سیستم یاری داور ویدیویی یا همان VAR به فوتبال ایران را شروع کند و در حال رایزنی با مسئولان فیفا و شرکت های مرتبط زیر نظر فیفاست.

ظاهرا مذاکرات داخلی هم درباره در حال پیگیری است تا استادیوم های تیم های لیگ رجحان که وابسته به دولت نیستند و خودشان استادیوم اختصاصی دارند، مجهز به سیستم VAR شوند.

احتمالا باشگاه هایی که استادیوم اختصاصی دارند خودشان باید این سیستم را برای خودشان برای استادیومشان خریداری نمایند اما برای تیم های دولتی رایزنی ها ادامه دارد تا این اتفاق مهم اتفاق افتاده و مشارکتی بین مثلا استقلال و پرسپولیس و وزارت ورزش و جوانان اتفاق بیفتد تا این استادیومها به سیستم یاری داور ویدیویی مجهز شوند.

با توجه به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی ممکن است استفاده از VAR در استادیوم های کشورها الزامی گردد و به همین دلیل است که فدراسیون فوتبال می خواهد استادیومها را به این فناوری مجهز کند. هر چند فعلا میزبانی ها از ایران گرفته شده اما این فناوری یاری شایانی به کاهش اشتباهات داوری و گسترش عدالت در قضاوت ها خواهد نمود.

ظاهرا هدف فدراسیون فوتبال این است که برای فصل آینده این اتفاق رخ دهد اما با توجه به اقداماتی که مورد احتیاج است و سیری که باید طی گردد به نظر می رسد برای دو فصل آینده استادیوم های ایران می توانند مجهز به سیستم VAR شوند. هزینه تمام شده این فناوری، در حال حاضر 300 هزار دلار برای هر استادیوم است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15325

به "توافق عظیم فدراسیون فوتبال و فیفا در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق عظیم فدراسیون فوتبال و فیفا در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید