چرا با وجود موفقیت سرمربی تیم ملی باز هم از او انتقاد می گردد؟

به گزارش بانیما، یک پیشکسوت فوتبال می گوید اسامی و نام های مربیان برایش اهمیتی ندارد و به صعود تیم ملی از دور گروهی جام جهانی با مربیگری هرکسی راضی است.

چرا با وجود موفقیت سرمربی تیم ملی باز هم از او انتقاد می گردد؟

رضا وطنخواه در گفت وگو با خبرنگاران، درباره برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم پرویز دهداری و نمایش مستندی از این سرمربی فقید تیم ملی با گذشت حدود سه دهه از فوت وی گفت: مراسم به لحاظ ظاهری خوب بود اما از افکار و اندیشه های آقای دهداری صحبت نشد. دلیل هم این بود که افرادی را برای سخنرانی دعوت کردند که او را نمی شناختند.

او در واکنش به اینکه رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال سخنران های این برنامه بودند گفت: نمی دانم دنبال پست مقام هستند یا خیر که از این دو نفر دعوت کردند. البته این دو انسان های محترمی هستند اما آن ها شناختی از پرویز دهداری نداشتند. این همه آدم دعوت نموده بودند که از دوستان و نزدیکان مرحوم دهداری بودند اما از هیچ کسی برای سخنرانی دعوت نشد. باز هم می گویم این دو نفری که سخنرانی کردند محترم هستند اما چیزی برای گفتن از مرحوم دهداری نداشتند.

دوست دیرینه مرحوم دهداری و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: آیا از ما خواسته شد سخنرانی کنیم؟ عیب بزرگ مراسم همین بود که از خصوصیات اخلاقی و رفتاری مرحوم دهداری صحبتی نشد.

این بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره نمایش مستند یک ساعته از زندگی مرحوم دهداری گفت: زحمت کشیده بودند اما کافی نبود. البته از پرویز خان فیلم زیادی موجود نیست. همانطور که گفتم می توانستیم به صورت شفاهی و پای میکروفون درباره ایشان صحبت کنیم. همه کسانی که دعوت شده بودند، یک عمر با مرحوم دهداری زندگی نموده بودند. من هم از بچگی بودم کنار پرویزخان بودم. افراد زیادی صلاحیت صحبت کردن داشتند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

وطنخواه درباره درمان سرطان روده خود طی ماه های اخیر گفت: خدا به من رحم کرد. اواخر اسفند بستری بودم و پزشک معالجم هم از هواداران دو آتشه پرسپولیسی بود. بعد از درمان چند ماه راهی خارج از کشور شدم و کنار پسرم بودم. به تازگی به ایران برگشته ام و شرایطم خوب است. اصلا فکر نمی کردم بیمار شوم چون هیچ وقت مبتلا به بیماری نشده بودم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: بالاخره مرگ اتفاقی است که می افتد و نوبت همه می گردد. ما از این مخمصه در رفتیم. الان خانه نشین هستم. نمی گویم آدم بزرگی هستم و ادعایی ندارم اما به عنوان کسی که 40 سال استاد دانشگاه و عضو هیات علمی و تیم ملی فوتبال ایران بودم و در خارج از کشور کار کردم، فدراسیون فوتبال می تواند از داشته های من استفاده کند. در هر حال برای هر کمکی اعلام آمادگی می کنم.

این پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران و دراگان اسکوچیچ گفت: وقتی یک تیم نتیجه می گیرد چرا انتقاد می نمایند؟ معمولا انتقاد می نمایند که کار درست گردد اما وقتی کار درست است و تیم پیروز بوده و تقریبا به جام جهانی رسیده، چرا انتقاد وجود دارد؟ از کسی ایراد بگیرید که به نحو مطلوب کار نمی نماید. کاری ندارم اسکوچیچ کجا بوده است. او کار ما را راه انداخته و در آستانه صعود به جام جهانی هستیم. می گویند او بازیکنان خوب دارد اما مگر کی روش بازیکنان بد داشت؟ پیروزیت فقط با بازیکن خوب به وجود نمی آید. باید مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و امکانات چهار اصل پیروزیت هستند.

او در واکنش به این سوال که آیا تیم ملی با دراگان اسکوچیچ و بازیکنان کنونی می تواند از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند یا خیر اظهار کرد: نمی توانیم پیش بینی کنیم اما گاهی با بهتر از این تیم هم صعود ننموده ایم. خیلی سخت است که به دور دوم برویم. نام خانوادگی من وطن خواه است و دوست دارم تیم وطنم پیروز گردد. اصلا تیم ملی دست هر ادمی باشد مهم نیست اما به مرحله دوم برود! چه کار به این دارم که چه کسی تیم ملی را راهنمایی می نماید. مردم از پیروزیت تیم ملی شاد می شوند و من هم یکی از آن مردم هستم.

وی گفت: برایم مهم نیست اسکوچیچ سرمربی باشد یا خیر، بلکه امیدوارم فقط پیروز شویم. البته شاد می شوم سرمربی ما ایرانی باشد. به نظرم دایی و قلعه نویی شرایط اداره این تیم را دارند.

این پیشکسوت پرسپولیس درباره شرایط این تیم در فصل جاری لیگ برتر گفت: دو خارجی را از تاجیکستان آورده اند که یک گوشه استراحت می نمایند. رادوشوویج را هم دیوانه کردند و رفت. پرسپولیس همه چیزش باید در حد پرسپولیس باشد. از بین مدیریت، مربی، بازیکن و امکانات کدام یک در حد پرسپولیس است؟ وقتی امکانات نیست، یحیی چه کند؟ زمان ما آقای عبده خودش می دوخت و خرج می کرد. الان پرسپولیس و استقلال را چه کسانی اداره می نمایند؟ چرا این دو تیم را به یک مالک متمول نمی دهند؟ امکانات سپاهان و گل گهر خوب است. مس رفسنجان هم امکانات خوبی دارد. پول من و تو را به این فوتبالیست ها می دهند. از زیر زمین استخراج می نمایند و به فوتبالیست ها می دهند. این پول، مال مردم است. وقتی پرسپولیس و استقلال نمی توانند از زمین پول در بیاورند، پس دولت باید هزینه کند. خیلی ناراحتم که تراکتور به این روز افتاده است. این مالک را هم فراری می دهند. متاسفانه کل فوتبال به جای حرکت رو به جلو، در حال عقب گرد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18387

به "چرا با وجود موفقیت سرمربی تیم ملی باز هم از او انتقاد می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا با وجود موفقیت سرمربی تیم ملی باز هم از او انتقاد می گردد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا با وجود موفقیت سرمربی تیم ملی باز هم از او انتقاد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید