تلاش ترامپ برای مقابله با شکست در برابر بحران کرونا

به گزارش بانیما، رئیس جمهوری آمریکا دموکرات ها را به ابراز امیدواری برای شکست او در واکنش به کروناویروس به منظور پیروزی خودشان در انتخابات متهم کرد.

تلاش ترامپ برای مقابله با شکست در برابر بحران کرونا

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از بازدید بدون ماسک او به همراه دیگر مقام ها از یک کارخانه ساخت ماسک در آریزونا مطرح شد. او در آنجا از طرح هایی برای جمع آوری کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید و تمرکز بر تبعات پس از شیوع سخن گفت.

ترامپ گفت: نمی توانیم کشورمان را برای پنج سال بسته نگاه داریم. دموکرات ها می خواهند ما شکست بخوریم تا خودشان انتخابات را ببرند اما آن ها برنده نخواهند شد.

ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی درباره ممانعت او از حضور آنتونی فائوچی در جلسه مجلس نمایندگان که دموکرات ها در آن اکثریت دارند، گفت: به خاطر این که اعضای مجلس نمایندگان گروهی از افراد متنفر از ترامپ هستند...آن ها می خواهند در این شرایط غیرپیروز باشیم که این یعنی مرگ ولی ما بسیار پیروز خواهیم بود.

دونالد ترامپ علی رغم اشاره اش به احتمال افزایش شمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا هنگام بازگشایی کشور گفت، آمریکایی ها در حال از دست دادن کارهایشان هستند و به همین خاطر باید چرخه اقتصاد را به گردش درآورد.

ترامپ ضمن اشاره به این که در این مرحله بازگشایی اقتصاد امری ضروری است اضافه نمود، تعطیلی کشورش به دلیل پاندمی کرونا مهمترین تصمیمی است که او اتخاذ کرده است. ترامپ همچنین بیان نمود غیر از کمیته بحران، گروه تخصصی دیگری را برای مدیریت بازگشایی اقتصاد تشکیل خواهد داد.

خبرگزاری رویترز سه شنبه در گزارش آماری جدیدی تاکید کرد، شمار فوتی ها در آمریکا به بیش از 70 هزار تن افزایش یافته است. تا به امروز بیش از 1.2میلیون تن در ایالات متحده آمریکا به ویروس کووید -19 مبتلا شده اند که این تعداد از نظر گستردگی شیوع از شمار مبتلایان به کرونا در پنج کشور اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه و آلمان بیشتر است.

دولت ترامپ همچنین پیش بینی کرده است که تا خاتمه ماه مه 2020 شمار روزانه فوتی های مبتلا به کرونا به 3000 تن در روز برسد.

از سویی مراکز پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار آمریکا می گویند که شیوع همه گیر ویروس جدید کرونا مرگبارتر از هر موسم دیگر شیوع آنفلوانزا از سال 1967 تا به امروز است که در آن زمان شمار فوتی ها به نزدیک به 100هزار آمریکایی تن رسیده بود.

هنوز اما فرایند شیوع کووید-19 تا به امروز با تعداد قربانیان آنفلوانزای اسپانیا در سال 1918 که باعث مرگ نزدیک به 675 هزار آمریکایی شده بود، بسیار فاصله دارد. این در حالی است که شمار فوتی های مبتلا به کرونا در آمریکا تنها ظرف چند ماه از شمار قربانیان آمریکایی در جنگ ویتنام گذشته است.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9398

به "تلاش ترامپ برای مقابله با شکست در برابر بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش ترامپ برای مقابله با شکست در برابر بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید