تغییرات آب و هوا دیگر انسان را غافلگیر نمی کند، تحول در صنعت کشاورزی با بهره گیری از هوش مصنوعی

به گزارش بانیما، محققان فناوری هوش مصنوعی را به گونه ای توسعه دادند که قادر است شرایط های متفاوت آب و هوا را پیش بینی نموده و از خطرهای احتمالی جلوگیری کند.

تغییرات آب و هوا دیگر انسان را غافلگیر نمی کند، تحول در صنعت کشاورزی با بهره گیری از هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از کانورسیشن، سرعت تغییر آب و هوا در سیاره زمین به شدت افزایش یافته و آثار این دگرگونی ها در چند سال اخیر به وضوح قابل مشاهده بوده است. حالا هوش مصنوعی به یاری انسان ها آمده و می خواهد این تغییرات آب و هوایی را تا حدی کنترل کند.

هر روز که جمعیت زمین بیشتر می گردد فشار روی منابع طبیعی افزایش می یابد. امروزه بسیاری از منابع طبیعی و ارزشمند کره زمین یا به طور کلی از بین رفته و یا در خطر نابودی قرار دارند. بدون شک مصرف بی رویه و نبود مدیریت کارامد برای برداشت از این منابع یکی از اصلی ترین علت های تغییرات اقلیمی در سیاره زمین است. هم اکنون جهان بیش از هر زمان دیگری به طراحی سیستم هایی یکپارچه برای شناسایی و پاسخگویی به نیازهای روز افزون بشر نیاز دارد.

دانشمندان و متخصصان هوش مصنوعی به این نتیجه رسیده اند که این فناوری می تواند به منظور مدیریت و پیش بینی شرایط های اضطراری آب و هوا به کارگیری گردد. یعنی هوش مصنوعی با دریافت داده های آماری شرایط آب و هوایی در منطقه مورد نظر کاربران را تحلیل نموده و پیش بینی خود از شرایط آینده را اعلام می نماید.

هوش مصنوعی به یاری کشاورزان می آید

یکی از مزیت های قابل توجه هوش مصنوعی ظرفیت بی انتهای آن در دریافت داده های آماری است. چنین توانایی این امکان را به محققان می دهد تا مناطق متعددی از زمین را به لحاظ آب و هوا آنالیز نموده و حاصل تحقیقات خود را در اختیار مردم قرار دهند. در پروژه استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت شرایط های اضطراری آب و هوا، مهندسان توانایی های این فناوری را با دانش کشاورزی ترکیب نموده اند. از همین رو کشاورزان می توانند پیش از کاشت محصول از شرایط آب وهوا در روزها، ماه ها و حتی سال های آینده اطلاع پیدا نموده و به صورت آگانه نوع محصول مورد زراعت خود را انتخاب نمایند.

هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل داده های آماری از نیازهای روزمره مردم به کارشناسان یاری می نماید تا کشاورزان را نسبت به کشت محصولات با اهمیت تشویق و شرایط ایده آل زراعت را برای آن ها مهیا سازند. قطعا درک الگوی تغییرات آب و هوا نه تنها به کشاورزان بلکه به اقشار مختلف مردم یاری می نماید تا پیش از وقوع شرایط های اضطراری نکات ایمنی را رعایت و خسارت های احتمالی را به حداقل برسانند.

کشورهای مختلف جهان به دنبال توسعه فناوری هوش مصنوعی

با چنین توانایی هایی جای تعجب نیست که کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهایی با بیشترین جمعیت به دنبال توسعه فناوری هوش مصنوعی هستند. به عنوان مثال دولت هند در سال های اخیر چند قرارداد همکاری به منظور بهره برداری از توانایی های هوش مصنوعی در زمینه کشاورزی با مایکروسافت امضا نموده است. چین نیز سرمایه گذاری های خود روی این فناوری نوین را تا حد زیادی افزایش داده و هم اکنون از توانایی های گوناگون هوش مصنوعی استفاده می نماید.

کارشناسان فناوری معتقدند اگر استفاده درستی از هوش مصنوعی درست گیرد می توان آینده ای روشن را برای همه مردم تصور کرد و حتی امیدوار بود بحران جهانی غذا به طور کلی نابود گردد. شاید بتوان گفت با فرایند در پیش گرفته شده دیگر نباید انتظار داشت تغییرات آب و هوایی انسان ها را غافلگیر نموده و خسارت های وسیعی را به وجود آورد.

انسان ها طی میلیون ها سال در زندگی اگرچه بارها و بارها تکامل یافته و کوشش نموده اند تا خود را با شرایط زندگی در مناطق گوناگون سازگار سازند ولی هنوز هم سختی های تغییرات آب و هوایی صدمه های زیادی را به شهفرایندان شهرهای مختلف می زد. اکنون دانشمندان اذمیدوارند تمامی این مسائل با به کارگیری ظرفیت های هوش مصنوعی حل گردد.

هوش مصنوعی در خطر حمله های سایبری قرار گرفته است

در این میان تنها مسئله ای که موجب نگرانی و تردید کارشناسان و مردم در استفاده از دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی می گردد احتمال آسیب پذیری آن ها در برابر حمله های سایبری است. این چنین حمله هایی ممکن است عملکرد مثبت هوش مصنوعی را به طور کلی تغییر داده و آن را از فناوری در خدمت بشر به دشمن انسان ها تبدیل کند.

البته تامین امنیت و ایمنی کاربران همیشه در اولویت شرکت های عظیم فناوری جای دارد و قطعا با رعایت پروتکل های امنیتی می توان از بروز هرگونه خطر و نفوذ به سیستم های کنترل هوش مصنوعی جلوگیری کرد.

4144/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9353

به "تغییرات آب و هوا دیگر انسان را غافلگیر نمی کند، تحول در صنعت کشاورزی با بهره گیری از هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات آب و هوا دیگر انسان را غافلگیر نمی کند، تحول در صنعت کشاورزی با بهره گیری از هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید