تداوم تظاهرات دانشجویی در الجزایر همزمان با شروع ماه رمضان

به گزارش بانیما، با وجود شروع ماه مبارک رمضان تظاهرات جنبش دانشجویی الجزایر ادامه یافته و تظاهرکنندگان تغییر حاکمیت، آزادی دستگاه عدالت و دادگستری و مطبوعات را خواهان شدند.

تداوم تظاهرات دانشجویی در الجزایر همزمان با شروع ماه رمضان

به نقل از سایت العربی الجدید، همزمان با شروع ماه رمضان در الجزایر، جنبش دانشجویی این کشور برای ادامه تظاهرات فراخوان داد به این ترتیب در اولین روز ماه رمضان در پایتخت و بعضی شهرهای این کشور راهپیمایی هایی برپا شده و تظاهرنمایندگان ایجاد تغییر و تحقق آزادی ها را خواهان شده و با انتخابات پارلمانی که قرار است 12 ژوئن آینده برگزار گردد، مخالفت کردند.

صدها دانشجو در تظاهرات هفتگی پایتخت الجزایر شرکت کردند، این راهپیمایی بر خلاف قبلی ها از نقطه تجمع در میدان الشهدا به راه افتاده و با پخش سرود ملی شروع شد، در ادامه نیز شعارهایی علیه حاکمیت سر داده شده و تغییر حاکمیت، آزادی دستگاه قضایی و دادگستری و برداشتن فشارها از مطبوعات و رسانه ها خواسته شد.

یکی از فعالان این جنبش در تبادل نظر با العربی الجدید تاکید نمود که ماه رمضان و روزه داری هرگز مانع از استمرار فعالیت های این جنبش و درخواست آنها برای تحقق حقوق سیاسی، آزادی ها و تغییرات ضروری نخواهد شد.

نیروهای پلیس پایتخت الجزایر کوشش کردند بدون درگیری با ده ها شهروند و فعالی که در این تظاهرات شرکت نموده بودند، آنها را متفرق نمایند.

نکته جالب توجه این بود که بخش اعظم شعارها به درخواست برای آزادسازی فعالان بازداشت شده و پیوستن آنها به خانواده هایشان در ماه رمضان اختصاص داشت به ویژه آن 35 نفری که دو هفته قبل با تشدید تحرکات و به راه انداختن تظاهرات جدید در هر شنبه برای آزادی زندانی ها بازداشت شدند.

همچنین دانشجویان الجزایری در دیگر شهرهای این کشور از جمله شهرهای بجایه، تیزی وزو، البویره و وهران تظاهرات و تجمع هایی برای اعلام همبستگی با فعالان بازداشت شده به راه انداختند.

به همین دلیل عبد الغانی بادی، از وکلای الجزایر بیان کرد که تعدادی از فعالان بازداشت شده که بازداشت خود را ظالمانه می دانند، برای آزادی خود شش روز است دست به اعتصاب غذا زده اند، آنها در ویدیویی نیروهای دستگاه امنیتی این کشور را به تعرض به یک نوجوان که در یکی از تظاهرات ها بازداشت شده بود، متهم نموده بودند.

عبدالله هبول، عضو گروه وکلای مدافع زندانیان عقیدتی الجزایر نیز با انتقاد از نحوه برخورد مسؤولان این کشور با پرونده این فعالان به ویژه اینکه دادستان کل شورای قضایی الجزایر اتهاماتی در رابطه با اخلاق عمومی را متوجه آنها کرد، گفت: اتهام های اعلام شده در پرونده آنها ذکر نشده و این نشان می دهد که مسؤولان می خواهند فعالان الجزایری و جنبش آنها را با طرح اتهام هایی دروغین، در میان افکار عمومی بدنام نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15306

به "تداوم تظاهرات دانشجویی در الجزایر همزمان با شروع ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم تظاهرات دانشجویی در الجزایر همزمان با شروع ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید