علی نژاد: اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال جای نگرانی ندارد، امیدوارم در ماجرای ویلموتس فوتبال مان آسیب نبیند

به گزارش بانیما، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت: مسیری که فدراسیون فوتبال در بحث اساسنامه پیش می رود، براساس نقشه راه فیفا است و نگرانی خاصی وجود ندارد.

علی نژاد: اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال جای نگرانی ندارد، امیدوارم در ماجرای ویلموتس فوتبال مان آسیب نبیند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مهدی علی نژاد در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس گفت: از لحاظ نیروی انسانی در تنیس توانمند هستیم و اگر استفاده کنیم، در بازه زمانی چهار ساله اتفاقات خوبی می افتد. وزارت ورزش کمک می کند تا اتفاقات خوبی در تنیس رخ بدهد.

وی افزود: برگزاری انتحابات تنیس نشان می دهد که ما تلاش مان را برای پیشرفت ورزش انجام می دهیم. تجربیات عزیزی در مجلس به پیشرفت تنیس کمک می کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت: به دلیل شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده بود، امکان برگزاری مجمع انتخاباتی نبود اما امروز خوشبختانه مجمع خوبی داشتیم و با آرامش و با تدبیری که صورت گرفت، مجمع به خوبی برگزار شد. نامزدها دیدگاه های خود را مطرح کردند و اعضای مجمع با یک رای تقریباً قاطع رئیس فدراسیون را برای چهار سال آینده انتخاب کردند. به عزیزی تبریک می گویم و امیدوارم بتواند چهار سال خوبی را برای تنیس ایران رقم بزند.

علی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری که اعلام کرد سرپرستان برخی فدراسیون ها، روسای هیئت ها را تغییر می دهند تا راه برای حضور خودشان در فدراسیون پس از یک جدایی موقت باز شود و نظرش در این باره چیست؟ گفت: ما عموماً کسانی که به عنوان سرپرست حضور دارند، نامزد انتخابات نیستند. شما در همین تنیس مشاهده کردید که سرپرست با وجود برخی شایعات درخصوص حضورش در انتخابات، در مجمع انتخاباتی به عنوان یک کاندیدا شرکت نکرد. اینکه تغییراتی در برخی هیئت ها شکل می گیرد، طبیعی است.

وی در واکنش به این مسئله که چنین شرایطی در فدراسیون اتومبیلرانی وجود دارد، اعلام کرد: در این فدراسیون اینکه در چند هیئت استانی جابجایی اجرا شده، من اطلاعی ندارم. اینکه مازیار ناظمی هم می خواهد نامزد انتخابات شود یا نشود، با توجه به اینکه هنوز ثبت نام آغاز نشده، به نظرم این یک قضاوت زودهنگام است.

معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص شرایط باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: از شهریور سال گذشته هفته ای یک جلسه با سازمان خصوصی سازی داشته ایم. زیر ساخت های مورد نیاز این دو باشگاه برای خصوص سازی در حال تامین است. امیدواریم این اتفاق در وقت مقرر رخ بدهد. اینکه باشگاهی [پرسپولیس] هم قرارداد بسته با هماهنگی مجمع و دریافت توافق از بخش خصوصی و در واقع توافق با سازمان خصوصی سازی بوده و این مسئله مسئله ای ایجاد نمی کند، چون این دو باشگاه در حالی خصوصی خواهند شد که این تعهدات نیز وجود دارد و این قراردادها هست. حتی این قرادادها می تواند به واگذاری بهتر باشگاه ها کمک کند، چون منابع درآمدی خوبی را فراهم کرده است.

علی نژاد درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال و احتمال تعلیق فوتبال ایران گفت: این اساسنامه در حال رفت و برگشت به فیفا است. فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه اش پیشنهادهای خود را ارسال کرده و فیفا پاسخ هایی داده که قاعدتاً این پاسخ ها را فدراسیون فوتبال بررسی خواهد نمود. اینها طبیعی است و نامه نگاری هایی که اجرا شده، در همه سازمان ها اتفاق می افتد. مطمئنم که فدراسیون فوتبال مسیرهایی را در پیش خواهد گرفت که مسئله ای ایجاد نشود و راهی که می رود، قدم به قدم و براساس آن نقشه راهی است که به فیفا اعلام کرده و نگرانی خاصی وجود ندارد. امیدواریم اساسنامه بر اساس قواعد بین المللی و همچنین قواعد ملی و داخلی نهایی شود و به تصویب مجمع برسد.

وی درباره انتخابات برخی فدراسیون ها گفت: ما ثبت نام ووشو را تمام کردیم و فکر می کنم اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه انتخابات این فدراسیون برگزار خواهد شد. در شطرنج ثبت نام آغاز شده و تا 21 خرداد ادامه خواهد داشت. در فدراسیون ورزش همگانی و همچنین ورزش دانشگاهی هم کارهای شان انجام شده و امیدواریم تا تیرماه شاهد برگزاری این دو انتخابات هم باشیم. قدم به قدم جلو خواهیم رفت و سعی می کنیم تا پایان سال 99 فدراسیونی بدون برگزاری انتخابات باقی نمانده باشد.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا نمی توان مدیریت فدراسیون ها را بدون انتصاب سرپرست جلو برد؟ گفت: شما می گویید که شاید سرپرست منصوب شده جابجایی هایی را ایجاد کرده و اعمال نفوذ کند. طبعاً رئیس فدراسیون هم که همه چیز در دستش است و چهار سال رئیس بوده، شاید شرایط عادلانه برای رقابت وجود نداشته باشد. این تصمیم گرفته شده برای انتصاب سرپرست به منظور رعایت عدالت است و اینکه یک رقابت آزاد بین کاندیداها انجام شود.

علی نژاد درباره صحبت های زنوزی مالک تراکتورسازی در روزهای گذشته و موضعگیری های اجرا شده گفت: درباره لیگ فوتبال و رشته های دیگر، وزارت ورزش و وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا تصمیم دریافتد که مجوزهایی را برای بازگشایی بدهند. درباره فوتبال به طور خاص این مجوز به شکلی بود که از اول خرداد برای تمرین و از 22 خرداد نیز برای برگزاری لیگ داده شد. اینکه فدراسیون های مربوطه از جمله فوتبال چه تصمیم فنی در این باره بگیرند، آیا لیگ های خود را برگزار کنند یا نکنند و یا اینکه به چه شکلی برگزار کنند، این در اختیار وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا نیست. ما تصمیم حاکمیتی خود را اظهار داشتیم، یعنی اینکه مجاز هستند این کار را انجام بدهند اما تصمیم گیری برای ادامه کار بر عهده خود فدراسیون ها است و خودشان باید کار را جلو ببرند و قطعاً فدراسیون فوتبال هم برای این موضوع تدابیر لازم را اتخاذ خواهد نمود.

وی درباره ادامه فعالیت داود عزیزی در وزارت ورزش پس از انتخاب امروزش به عنوان رئیس فدراسیون تنیس گفت: با توجه به اینکه ریاست فدراسیون شغل محسوب می شود، قطعاً او از مدیرکلی امور مجلس در وزارت ورزش استعفا خواهد داد.

معاون وزیر ورزش درباره هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال نیز شرح داد: مذاکراتی با برخی افرادی که مدنظر بودند، انجام شده و تقریباً مراحل نهایی را پشت سر می گذارد که البته با توجه به مراحل اداری کمی طول می کشد و در نهایت مجمع باید این تغییرات را به تصویب برساند. فکر می کنم به زودی این اتفاق رخ خواهد داد و هیئت مدیره ترمیم می شود و این ترمیم را برای هر دو باشگاه خواهیم داشت.

علی نژاد درباره ارزیابی فدراسیون ها گفت: ما نظام ارزیابی را در سال 99 تغییر دادیم و با مبانی جدیدی این کار صورت می گیرد و این ارزیابی ملاک پرداخت بودجه خواهد بود. یعنی اینکه ما بودجه را براساس ارزیابی عملکرد سال قبل خواهیم داد و اینگونه نیست که یک مقدار مشخص هر سال به بودجه فدراسیون ها اضافه می شود، لذا فدراسیونی که عملکرد خوبی نداشته باشد، حمایت کمتری از آن خواهد شد و فدراسیون پیروز مورد حمایت بیشتری قرار می گیرد. به نظر ما ابزار نظارتی همان بحث بودجه است که برای فدراسیون ها ایجاد انگیزه کند تا بهتر کار کنند، ضمن اینکه تغییراتی که در برخی فدراسیون ها ایجاد می شود، نشان دهنده ارزیابی ای است که صورت می گیرد و کل مجمع این نظارت را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش به فدراسیون والیبال در جذب مربی خارجی کمک اقتصادی خواهد نمود یا خیر؟ گفت: به طور کلی سیاست وزارت ورزش حمایت از مربیان داخلی است. ما در بسکمک از رشته ها پتانسیل خوبی داریم و از مربیان خوبی بهره می بریم که می توانند مسئولیت را بر عهده بگیرند اما اگر فدراسیونی به طور خاص به دنبال مربی خارجی بود، شورایی در وزارت ورزش به نام به نام شورای مربیان خارجی که آن فدراسیون باید در آنجا از تصمیمش دفاع کند و اگر آن دفاع قابل قبول باشد، این مجوز داده می شود. بدیهی است که استخدام مربی چه خارجی و چه داخلی براساس بودجه ای است که فدراسیون مربوطه دارد که بخشی از آن همان کمک های وزارت ورزش و کمیته المپیک است و البته اینها تمام منابع فدراسیون ها نیست و خودشان هم باید منابعی داشته باشند.

معاون وزیر ورزش درباره حرف هایش که گفته بود نامه ای از سوی چهار باشگاه لیگ برتری به دست وزارت ورزش نرسیده و همچنین درباره صحبت روز جمعه زنوزی مالک تراکتورسازی که اظهار داشت در حال مکاتبه با فیفا هستند و فیفا نیز همواره به دخالت های وزارت ورزش ایراد گرفته است، گفت: شما این نامه را دیده اید؟ اینکه یک باشگاهی به وزارت ورزش و وزیر ورزش نامه بزند، هیچ اشکالی ندارد. اینکه ما دخالتی در موضوعات داشته باشیم هم باید گفت اینگونه نیست. ما موضع وزارت ورزش و وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا را پیش از این هم گفته ایم و اعلام شد که زمان آغاز تمرینات و مسابقات چه روزی است. نحوه برگزاری مسابقات بر عهده فدراسیون ها است و ما هم در موضوعات فدراسیون ها به ویژه فدراسیون فوتبال دخالتی نمی کنیم.

وی درباره موضوع اخیر مطرح شده در خصوص قرارداد گل محمدی با پرسپولیس و اینکه افرادی به جز مسئولان باشگاه پرسپولیس آن را امضا کرده اند، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و از مدیرعامل سوال کنید.

معاون وزیر ورزش درباره خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال نیز با بیان دوباره بخشی از شرحات قبلی اش گفت: ما مصمم به خصوصی سازی این دو باشگاه در وقت مقتضی هستیم. اعتقادمان این است که تداوم باشگاه داری توسط تیم هایی که وابسته به وزارت ورزش هستند، کار درستی نیست و باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

علی نژاد درباره نقش کارگزاران در این واگذاری گفت: کار کارگزار این است که از فضای تبلیغاتی باشگاه استفاده و کسب درآمد کند که این کار انجام می شود. بدیهی است که خصوصی شدن آنها با لحاظ شدن یک قرارداد سه ساله است که هر کدام از این دو باشگاه با کارگزارها بسته اند. اینها مسئله ای ندارد و با هماهنگی بوده است که با سازمان خصوصی سازی انجام شده و اشکالی در خصوصی شدن آنها به وجود نمی آورد.

وی درباره مجموعه ورزشی آزادی و اینکه قرار بود ورزشگاهی در این مجموعه برای بانوان ساخته شود و تکلیف این مسائل چه خواهد شد، گفت: در هر صورت کشور از نظر اقتصادی در شرایط خاصی است و بودجه های عمرانی کاهش پیدا کرده و همین مسئله باعث کند شدن پروژه ها خواهد شد. با وجود این ما خیلی از پروژه های عمرانی را افتتاح کردیم. با این حال تلاش خواهیم کرد در سال 99 با وجود کاهش درآمدهای نفتی، کاهش قیمت نفت و کرونا که شرایط اقتصاد و دولت را دگرگون کرده و بودجه کاهش پیدا کرده، پروژه ها را تکمیل کنیم. همانطور که در سال 98 بیش از 700 پروژه را تکمیل کردیم، در سال 99 هم با اولویت ها بتوانیم پروژه هایی را تکمیل کنیم.

معاون وزیر ورزش در خصوص قرارداد مارک ویلموتس و اینکه در صورت به نتیجه رسیدن شکایت او، این مسئله هزینه سنگینی روی دوش ورزش کشور خواهد گذاشت، گفت: این قرارداد توسط فدراسیون فوتبال بسته شده است. او شکایتی کرده و دوستان فدراسیون فوتبال هم پیگیر دفاع هستند که پرونده در فیفاست. ما نمی توانیم اظهار نظر کنیم و مسئولیت هم با فدراسیون است و خودشان پیگیر هستند. همه ما ایرانی ها امیدواریم شرایطی پیش بیاید که فوتبال مان آسیبی نبیند. این پرونده مباحث حقوقی دارد که کار پیش می رود و باید ببینیم تصمیم فیفا چیست. هر چند این تصمیم هم نهایی نخواهد بود و هر دو طرف می توانند به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند و این مسئله پیش خواهد رفت.

علی نژاد درباره اینکه اگر کسی گرین کارت داشته باشد، می تواند رئیس فدراسیون شود یا نه، گفت: تابعیت دو گانه ممنوع است. این یعنی فرد پاسپورت دومی داشته باشد و در این خصوص نهادهای نظارتی مربوطه ارزیابی می کنند و نظر نهایی می دهند. اگر کسی پاسپورت دوم داشته باشد، نمی تواند رئیس فدراسیون یا عضو هیئت رئیسه شود، اما تصمیم گیری در این خصوص با نهادهای اطلاعاتی است و وزارت ورزش نمی تواند در این باره نظر بدهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9810

به "علی نژاد: اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال جای نگرانی ندارد، امیدوارم در ماجرای ویلموتس فوتبال مان آسیب نبیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال جای نگرانی ندارد، امیدوارم در ماجرای ویلموتس فوتبال مان آسیب نبیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید