تاکید چین و فرانسه بر حمایت از چندجانبه گرایی

به گزارش بانیما، وانگ یی وزیر خارجه چین و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه امروز آدینه در پاریس با یکدیگر ملاقات و بر حمایت از چندجانبه گرایی تاکید کردند.

تاکید چین و فرانسه بر حمایت از چندجانبه گرایی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

دو طرف در این ملاقات همچنین بر پیشبرد هرچه بیشتر مشارکت استراتژیک جامع، تقویت ارتباطات و همکاری در زمینه های مختلف از جمله بهداشت عمومی، تغییرات اقلیمی، تنوع زیستی و حمایت از آفریقا تاکید کردند.

ماکرون در این ملاقات گفت: حفظ ارتباط استراتژیک بین فرانسه و چین از اهمیت بالایی برخوردار است و از سفر وزیر خارجه چین به فرانسه و اروپا استقبال می نماید.

او گفت: فرانسه از تعهد چین برای ساخت واکسن کرونا به عنوان یک محصول عمومی جهانی قدردانی می نماید و مایل است همکاری های دو کشور را در زمینه مبارزه با اپیدمی تعمیق بخشیده و کوشش های دو طرف در زمینه های مالی، تجاری و کشاورزی را برای دستیابی به نتایج بیشتر ارتقا دهد.

وانگ یی وزیر خارجه چین هم در ابتدای این ملاقات پیغام و همچنین کتاب های اهدایی شی جین پینگ رییس جمهوری چین را به رییس جمهوری فرانسه تسلیم کرد و گفت: این پیغام نشان می دهد که چین اهمیت زیادی به روابطش با فرانسه می دهد و دوستی و اعتماد ایجاد شده توسط دو رهبر را گرامی می دارد.

وی اضافه کرد: پکن مایل است با پاریس همکاری کند تا اجماع مهم دو کشور جدی گرفته شده و همکاری های استراتژیک جامع چین و فرانسه ریشه یابد.

وزیر خارجه چین ادامه داد: اولویت چین در روابط با فرانسه از سرگیری مبادلات دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه پیشگیری و کنترل اپیدمی دایمی، تقویت هماهنگی و همکاری در انجام پژوهش و توسعه دارو و واکسن، کوشش مشترک برای غلبه نهایی بر اپیدمی در اولین فرصت و ایجاد یک جامعه انسانی مشترک بهداشتی است.

او توضیح داد: هر دو طرف باید قاطعانه از نقش هماهنگی و رهبری سازمان بهداشت جهانی در همکاری های جهانی ضد اپیدمی حمایت نموده و با سیاسی کردن و برچسب زدن پیرامون این اپیدمی مخالفت نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11192

به "تاکید چین و فرانسه بر حمایت از چندجانبه گرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید چین و فرانسه بر حمایت از چندجانبه گرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید