به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلات داده می گردد

به گزارش بانیما، به خریداران هواپیماهای شخصی در معاونت علمی تسهیلات ارائه می گردد.

به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلات داده می گردد

یعقوب انتصاری دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی گفت که کلا هدف از توسعه هوانوردی عمومی هواپیمای فوق سبک اسپرت، خیلی سبک و سبک هستند که جز هواپیمای 2، 4 و 6 نفره به شمار می فرایند.

وی اضافه نمود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که فراوریی هستند، امکانات و تسهیلات قابل توجهی اختصاص داده است تا در داخل کشور به وسیله همین شرکت ها به فراوری برسند.

انتصاری با اشاره به تسهیلات معاونت علمی برای توسعه هواپیماهای شخصی ادامه داد که هر کسی بخواهد این نوع هواپیماها را خریداری کند، به علت اینکه خواهان محصولات داخلی هستند می توانند تسهیلات با کارمزد 8 تا 9 درصد و بازپرداخت 3 ساله دریافت نمایند.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی گفت:

خریداران این نوع هواپیماها می توانند شخصی، مدارس، مراکز آموزش خلبانی و... باشند.

به گفته وی، به افراد یا ارگان هایی که می خواهند محصولات دانش بنیان داخلی در صنعت هوایی و هوانوردی را خریداری نمایند تسهیلات ارائه می کنیم.

انتصاری با بیان اینکه این تسهیلات می تواند یک جنبه رقابتی پیدا کند زیرا کارمزد و لیزینگ پایینی دارند، اعلام کرد که با توجه به اینکه هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران و خطوط هوایی در حال خرید هواپیما هستند و می توانند هواپیماهایی را جایگزین فرسوده ها نمایند، احتیاج است که خریداران مورد حمایت قرار گیرند.

وی اضافه نمود که با توجه به اینکه تعداد هواپیماهای شخصی قرار است چندین برابر گردد و این هواپیماهای تازه احتیاج به خلبان و خدمه دارند و از سوی دیگر باید تعمیر و نگهداری شوند احتیاج است که در این راستا حمایت هایی انجام گردد.

انتصاری با بیان اینکه بنابراین تا سال های آینده تحول بزرگی در این زمینه رخ خواهد داد، گفت:

به علت اینکه تا سال های آینده این هواپیماها عمر زیادی می نمایند و خلبانان هم سنشان بالا می رود، بنابراین نتیجه می گیریم که کشور به تعداد زیادی خلبان احتیاج دارد.

به گفته وی، در این صورت تا 3 الی 4 سال آینده، تعداد خلبانان آموزش دیده، هواپیما، مدارس آموزش خلبانی زیاد می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18541

به "به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلات داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلات داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید