برگزاری دور جدید مذاکرات روند آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه در نور سلطان

به گزارش بانیما، یک دیپلمات ارشد روس از برگزاری دور تازه مذاکرات روند آستانه با مشارکت ایران، ترکیه و روسیه در پایتخت قزاقستان اطلاع داد.

برگزاری دور جدید مذاکرات روند آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه در نور سلطان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معاون وزارت خارجه روسیه دوشنبه گفت که روسیه، ایران و ترکیه کشورهای اصلی حاضر در مذاکرات موسوم به روند آستانه، قصد دارند نشست های سطح بالای جدیدی را در خصوص سوریه در نور سلطان پایتخت قزاقستان برگزار نمایند.

به نوشته خبرگزاری تاس سرگئی ورشینین معاون وزیرخارجه روسیه گفت: نشست های بین المللی سطح بالا در خصوص سوریه و در قالب روند آستانه ادامه خواهد یافت و نشست بعدی در آینده نزدیک در پایتخت قزاقستان برگزار می گردد.

بر اساس نقشه راهی که در روند موسوم به آستانه با مشارکت تهران، مسکو و آنکارا تدوین شده، قرار است پس از تدوین قانون اساسی جدید، انتخابات تازه ای در سوریه برگزار گردد. روند آستانه از اواخر سال 2016 میلادی (آذر ماه 1395) به ابتکار وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه شروع شد. این روند تاکنون به برقراری آتش بس در بخش های بزرگی از سوریه و همچنین حرکت به سوی حل سیاسی بحران منجر شده است.

به نوشته تاس، این دیپلمات ارشد روسی خواهان حمایت گسترده بین المللی از کمیته قانون اساسی سوریه شد و اضافه کرد: معتقدیم که همه باید با دقت متوجه برگزاری گفت وگوهای سوریه که اواخر اکتبر (مهر) در ژنو واقع در سوئیس شروع می گردد، باشیم.

این در حالی است که نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز در نشست شورای امنیت گفت، باید به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور احترام گذاشت.

گیئر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست روز یکشنبه شورای امنیت درباره اوضاع غرب آسیا گفت، فقط سوری ها هستند که قانون اساسی را وضع و با آن موافقت می نمایند. (جزئیات بیشتر)

کمیته قانون اساسی سوریه150 عضو دارد که در چارچوب روند سیاسی حل و فصل بحران سوریه قرار است قانون اساسی کنونی را اصلاح نموده یا قانون اساسی تازه ای تدوین نمایند. این کمیته با مشارکت تمام طرف های سیاسی سوریه از جمله احزاب سیاسی معارض تشکیل شده است.

انتهای پیغام/

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5361

به "برگزاری دور جدید مذاکرات روند آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه در نور سلطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دور جدید مذاکرات روند آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه در نور سلطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید