با یک روش سنتی فوبیا را درمان کنید!

به گزارش بانیما، ترس شدید یا بیمارگونه که در روانشناسی به هراس یا فوبیا شهرت دارد، عبارت است از نوعی بیمارگونه و پایدار از ترس در فرد که باعث اختلال در زندگی روزمره وی می شود. برخلاف ترس معمولی که واکنشی زودگذر و طبیعی به یک عامل خطرناک خارجی است، هراس بیشتر ترس از قرار دریافت در یک موقعیت خطرناک است مانند ترس از پرواز یا ماشین سواری. در برخی موارد، فرد هرگز در تماس با چیزی که از آن می ترسد، نبوده است.

با یک روش سنتی فوبیا را درمان کنید!

فوبیا، نوعی ترس بیمارگونه و پایدار در فرد است که علائمی مانند تعریق، لرزش بدن، تنگی نفس، احساس خفگی، تپش قلب در آن ها بروز می کند! در این مطلب به یک نمونه از بیمار مبتلا به فوبیا با دستورالعمل های درمانی طب سنتی اشاره شده است.

فوبیا یا هراس نوعی ترس بیمارگونه و پایدار در فرد است که بر اثر قرار دریافت او در یک موقعیت خاص ایجاد و باعث اختلال در زندگی روزمره وی می شود.

بین 5 تا 7 درصد از مردم دنیا به این بیماری مبتلا هستند و از داروهای اعصاب و روان یا روان درمانی برای بهبود خود استفاده می کنند.

این قبیل افراد معمولاً سوار آسانسور و مترو نمی شوند، زیرا با قرار دریافت در فضاهای بسته دچار ترس شدید شده علائمی مانند تعریق، لرزش بدن، تنگی نفس، احساس خفگی، تپش قلب در آن ها بروز می کند!

درمان بیمار مبتلا به فوبیا با دستورالعمل های درمانی طب سنتی

خانمی 55 ساله مبتلا به فوبیای فضای بسته بود، از آسانسور استفاده نمی کرد و در تونل و اتاق های دربسته، دچار وحشت و اضطراب شدید می شد.

از نظر مزاجی، طبع وی گرم و مرطوب بود؛ بعد از بررسی های لازم توسط طبیب حاذق، فصد از دست این بیمار انجام شد و دمنوشی مرکب از گل گاوزبان، سنبل الطیب، اسطوخدوس، بادرنجبویه و افتیمون برای این بیمار تجویز شد.

این بیمار در مراجعه بعدی پس از یک ماه و نیم در توصیف علائم بالینی خود اعلام کرد با درمان های صورت گرفته در جلسه نخست، وضعیت بهتری دارد و احساس سنگینی که در عضلات و قفسه سینه خود داشته رفع شده است.

این بیمار، 2 جلسه دیگر تحت درمان قرار گرفت، یک نوبت حجامت بین دو کتف و یک نوبت دیگر فصد دست انجام شد و چای ترش و شربت سرکنگبین نیز تجویز شد.

اکنون 10 ماه از درمان این بیمار بر اساس تجویزهای ذکرشده در بالا می گذرد و بیماری فوبیای این فرد درمان شده و در حال حاضر هیچ ترسی در خود احساس نمی کند.

منبع: تسنیم

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: همگردی
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4139

به "با یک روش سنتی فوبیا را درمان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یک روش سنتی فوبیا را درمان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید